۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۱۸۴۴۷
وزیر دادگستری:

در مبارزه با مفسدان اقتصادی با احدی تعارف نداریم

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام پور محمدی فساد اقتصادی را خوره توسعه کشور دانست و گفت: همت دولت مبارزه با فساد اقتصادی است که در این باره با احدی تعارف ندارد.
حجت الاسالم پور محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مصطفی پور محمدی، وزیر دادگستری دولت یازدهم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تبریک هفته دولت گفت: خوشبختانه در جامعه ما خدمتگذاری صادقانه و خدایی مورد احترام و ارزش است.

 

وی افزود: حال اگر این خدمت با ایثار و فداکاری همراه باشد ماندگار می‌شود؛ در حدیث قدسی آمده «محبوب‌ترین بنده فردی است که بیشترین تلاش را برای رفع نیازهای مردم انجام دهد».

 

وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید با بیان این‌که تلاش برای رفع مشکلات و از بین بردن طمع دشمنان نسبت به دین، مال و جان افراد بهترین نوع خدمت است، اظهار داشت: دولتمردان، مسؤولان و مدیران باید برای خدمت صادقانه و همراه با ایثار از شهیدان رجایی و باهنر الگو بگیرد.

 

وی تصریح کرد: الگوگیری دولت‌های ما از شهیدان رجایی و باهنر سبب این همه تلاش، استحکام، پایداری، وحدت اجتماعی و دلبستگی مردم به انقلاب شده است.

 

حجت‌الاسلام پور محمدی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در برابر مردم فلسطین نیز بیان داشت: رو گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که ما با یک گروه کوچکی همانند حماس روبرو نیستیم، بلکه با دولت بزرگ و مقتدر ایران روبرو هستیم.

 

وی یادآور شد: قدرت، اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در سایه تلاش، همت مسؤولان و صبوری ملت محقق شده است.

 

وزیر دادگستری در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت‌های دولت یازدهم پرداخته و ایجاد فضایی آرام و کم تنش در جامعه را از مهم‌ترین موفقیت‌های دولت تدبیر و امید دانست و خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در این عرصه تاکنون موفق بوده‌ایم.

 

وی افزود: تمام تلاش دولت ایجاد آرامش، مودت و همکاری بیشتر با دیگر قوا است؛ البته بگو و مگو، حرف و حدیث، نقد و انتقاد و بحث‌هایی وجود دارد ولی با این وجود فضایی آرام و کم تنش در جامعه حاکم است.

 

حجت‌الاسلام پور محمدی با بیان این‌که کشور دارای امکانات فراوانی همانند نیروی جوان و منابع زیر زمینی و معدنی است، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌ها و توسعه‌های علمی کشور نتیجه مدیریت شخصی رهبر معظم انقلاب است.

 

وی با تأکید بر رفع مشکلات اقتصادی، بیکاری و تورم گفت: بسیاری از مسائل به یکدیگر مرتبط هستند که باید با مطالعه، برنامه ریزی و کار کارشناسی حرکت کنیم؛ متأسفانه به سبب بی برنامگی تاکنون کشورها آسیب‌های زیادی دیده و شاهد هزینه زیاد و بازدهی کمی بوده ایم.

 

وزیر دادگستری تأکید کرد: باید از انجام کارهای تشریفاتی، تزیینی و غیر ضروری خودداری کرد؛ همانند پروژه مونوریل قم که براساس هزینه صورت گرفته بازدهی چندانی ندارد؛ برای این پروژه حدود 250 میلیارد تومان هزینه شد که می‌توانستیم برای احداث مترو استفاده کنیم؛ وظیفه دولت انجام کارهای کارشناسی شده است هر چند کاری با تأخیر صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام پور محمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران جایگاه تأثیرگذار در مناسبات بین‌المللی دارد، بیان داشت: نظام ما یک نظام رحمانی همراه با مودت و همبستگی میان مردم و دولت است.

 

وی افزود: نباید چهره بین‌المللی این نظام اسلامی را مخدوش کنیم؛ دولت نیز با تلاش دیوار بد بینی را کوتاه کرده است؛ در عرصه بین‌المللی نیز به دستاورهای عظیم و خوبی رسیده و با حفظ مواضع انقلابی بر کار کارشناسانه، دقیق و انجام تشریفات بین‌المللی در مذاکرات عمل کرده است تا دشمن بداند با یک دولتی هوشمند و توانا سر و کار دارد.

 

وزیر دادگستری اصلاح نظام اداری را از جمله اهداف دولت تدبیر و امید برشمرد و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر کوچک شدن دولت‌ها تأکید دارند؛ امیدواریم با انجام این کار دشوار بتوانیم بازدهی کارها را بالا ببریم.

 

حجت‌الاسلام پور محمدی با تأکید بر مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی نیز بیان داشت: فساد اقتصادی خوره توسعه هستند و اگر می‌خواهیم کشور به سمت توسعه حرکت کند با فساد مبارزه کنیم.

 

وی تأکید کرد: در این موضوع با هیچ فردی نباید به سبب هم حزبی یا هم گروهی بودن شوخی و یا تعارف کنیم؛ همت دولت جلوگیری از فساد اقتصادی است؛ اجازه نمی‌دهیم فساد و رانت خواری توسعه پیدا کند؛ هدف ما مبارزه با فساد اقتصادی است که در این باره با حدی تعارف نداریم./993/پ202/ج

ارسال نظرات