۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۱۸۲۹۱

داعش 6.6 میلیون دلار برای آزادی گروگان امریکایی مطالبه کرد

خبرگزاری رسا ـ بر پایه گزارش‌ها، گروه تروریستی داعش در سوریه مبلغ ۶.۶ میلیون دلار برای آزادی یک زن امریکایی ۲۶ ساله طلب کرده است.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بر پایه گزارش‌ها، گروه تروریستی داعش در سوریه مبلغ 6.6 میلیون دلار برای آزادی یک زن امریکایی 26 ساله طلب کرده است.این زن که به درخواست خانواده‌ و برای حفظ جان نامش فاش نشده است سال گذشته هنگام ارائه کمک‌های بشردوستانه در سوریه اسیر شد.

یکی از نزدیکان خانواده گروگان با ارائه بیانیه‌ای به ای‌بی‌سی نیوز جزئیات درخواست داعش و ربوده شدن این زن را بیان کرد.

بر اساس گزارش‌ها، این زن سومین تن از اتباع امریکاست که از سوی تروریست‌های تکفیری داعش ربوده شده است.

شبه‌نظامیان تکفیری به تازگی تهدید کرده‌اند چنانچه واشنگتن حمله هوایی به مواضع آنها در کوه سنجار و اربیل را متوقف نکند، گروگان‌های امریکایی را خواهند کشت.

تروریست‌های تکفیری داعش در آخرین اقدام هولناک خود ویدئویی منتشر کرده‌اند که به ظاهر صحنه سر بریدن جیمز فولی روزنامه‌نگار امریکایی را که در سوریه ربوده شده بود نشان می‌دهد. این ویدئو که 19 اوت (سه‌شنبه) در اینترنت منتشر شد لحظات پیش از سر بریدنِ فولیِ 40 ساله و پس از آن را نشان می‌دهد.

در این ویدئو مردی که نقابی سیاه به چهره دارد اظهار می‌دارد که فولی را به تلافی حملات هوایی امریکا علیه شبه‌نظامیان داعش در عراق سر می‌بُرد.

به گزارش نیویورک تایمز، داعش پیش از سربریدن فولی برای آزادی وی مبلغ 100 میلیون دلار از امریکا مطالبه کرده بود اما واشنگتن از پرداخت این پول سر باز زد.

داعش تهدید کرده است در صورت برآورده نشدن مطالباتش استیون ساتلاف، دیگر خبرنگار امریکایی ربوده شده را بکشد.

یک تروریست عضو داعش در همان ویدئوی مربوط به فولی با اشاره به ساتلاف اظهار می‌دارد: اوباما، زندگی این شهروند امریکایی به تصمیم بعدی تو بستگی دارد.

داعش ماه ژوئن پس از سوریه، عراق را آماج حملات خود قرار داد و به سرعت بخش‌هایی از مناطق مرزی بین این دو کشور را تصرف کرد.

در عین حال، شماری از مقامات ارشد غربی به تازگی درباره خطر قریب‌الوقوع داعش برای خاورمیانه، امریکا و همچنین اروپا هشدار داده‌اند.

تحلیلگران بر این باورند که با بازگشت شبه‌نظامیان به کشورهایشان از جمله اروپا بحران سوریه و عراق دامان غرب را خواهد گرفت.

گفته می‌شود این تروریست‌ها با سازمان جاسوسی عربستان سعودی در ارتباط هستند و به طور غیرمستقیم از سوی رژیم اسرائیل نیز حمایت می‌شوند./982/د102/ک

ارسال نظرات