۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۱۷۷۱۲
دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی:

احزاب غیرفعال به اعتبار فعالان سیاسی صدمه می‌زنند

خبرگزاری رسا ـ محمدجواد محمدی نوری گفت: بالاخره پس از سالها غریب ماندن طرح اصلاح و تجدید نظر در قانون احزاب متن لایحه مورد بررسی قرار گرفت که البته انتظار می رفت در بحث این لایحه از نظرات همه احزاب استفاده می شد که متأسفانه کسانی بعضاً‌در این خصوص ابراز عقیده کردند که حتی ساعتی نیز در جمع فعالان سیاسی و احزاب حضور نداشتند .
جمعيت جوانان

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدجواد محمدی نوری دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با اشاره به اشکالات وارده بر لایحه جدید احزاب گفت: بالاخره پس از سالها غریب ماندن طرح اصلاح و تجدید نظر در قانون احزاب متن لایحه مورد بررسی قرار گرفت که البته انتظار می رفت در بحث این لایحه از نظرات همه احزاب استفاده می شد که متأسفانه کسانی بعضاً‌در این خصوص ابراز عقیده کردند که حتی ساعتی نیز در جمع فعالان سیاسی و احزاب حضور نداشتند .

محمدی نوری با اشاره به این‌که به هر حال قانونی برای نشریات هست که وقتی مدتی از عدم انتشار آنان می گذرد مورد ابطال قرار می گیرند تصریح کرد متأسفانه علیرغم صدور صدها پروانه فعالیت حزبی شاهد آنیم حتی حدود 200 حزب در سالروز پیروزی انقلاب که یک رویداد بزرگ ملی است نیز حاضر به صدور بیانیه نیستند چه رسد به فعالیت و همسو شدن با آرمانهای انقلاب و این یک خطر جدی است .

وی این رخداد را بزرگترین اشکال لایحه قانون احزاب دانست و تأکید کرد باید برای تشخیص فعالان واقعی سیاسی از غیر آن مکانیزمی تعریف شود تا اعتبار واقعی فعالان سیاسی صدمه نبیند .

محمدی نوری با یادآوری صدور دهها پروانه سیاسی در استانها گفت: متأسفانه پروانه احزاب را مثقالی می فروشند در حالیکه معتقدم با این همه هزینه های سیاسی در ساختار یک وزارتخانه جای گزینش فکری، سیاسی و رفتاری برای فعالان این بخش ضروری است . محمدی نوری اظهار امیدواری کرد با تدبیر وزارت کشور پروانه احزاب فاقد فعالیت ابطال گردد./966/د102/ج

ارسال نظرات