۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۲۱۷۱۹۴

آیین گشایش حوزه علوم اسلامی صادقین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین گشایش حوزه علوم اسلامی صادقین با حضور حجت الاسلام شبیری زنجانی و حجت‌الاسلام ابوترابی فرد برگزار شد.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حوزه علوم اسلامی صادقین واقع در محدوده خیایان ستارخان تهران شامگاه چهارشنبه بیست و نهم مرداد ماه با حضور حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی گشایش یافت.

 براساس این گزارش در مراسم گشایش این حوزه که در مسجد ائمه بقیع برگزار شد، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به این‌که مکتب تشیع در پرتو انوار مقدس علمی امام صادق(ع) از این حیات، شکوه و عزت برخوردار است، نقش امام صادق(ع) در تبیین معارف اسلام و قرآن و کلمات پیامبر اعظم(ص) را استثنایی و ویژه دانست و گفت: عمده روایات و احادیثی که علمای بزرگ، فقها و محدثین برجسته به او استناد می‌کنند، از زبان مبارک امام صادق(ع) بیان شده است.

وی با بیان این‌که مذاهب اربعه اهل سنت و جماعت با واسطه یا بی واسطه از محضر امام صادق(ع) استفاده کرده‌اند، به جمله امام مالکی، رییس مذهب مالکی درباره امام صادق(ع) مبنی بر این‌که شخصیت امام صادق(ع) شخصیتی است که مانند او را نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه برقلب انسانی خطور کرده است، اشاره کرد و آن را یکی از فاخرترین جملات در تبیین شخصیت امام صادق(ع) دانست.

 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این‌که ما از بین شیعیان به گروهی خاصی علاقه ویژه داریم که ویژگی‌های اهل عقل بودن، اهل فهم بودن، فقیه، حلیم، مدارا با مردم، صبور، صدوق و وفا را داشته باشند، درباره اهمیت عقل، گفت: گوهر عقل را باید گرامی داشت و اهل عقل، اندیشه و فکر بود نه اهل هوی و هوس.

 

متولی مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران با اشاره به ویژگی مدارا کردن با مردم، ابراز داشت: اخوی بزرگوار ما که او را به سید آزادگان می‌شناسند، اهل مدارا بود و حتی با مأمورین شکنجه خود مدارا می‌کرد؛ ایشان با این‌که هر روز در اسارت خوشحال بود، روزی خوشحالی مضاعف داشت، یکی از اسرا برای دانستن علت آن، به اخوی بسیار اصرار می‌کند، سپس ایشان می‌گوید امروز فلانی(یکی از افرادی که ابتدای جنگ جزو رزمندگان نبود و لب مرز اسیر شده بود) پس از شش ماه که به او سلام می‌کردم، جواب سلام مرا داد.

 

همچنین حجت‌الاسلام بهاءالدین قهرمانی نژاد، مدیر حوزه علوم اسلامی صادقین و مدیر گروه تاریخ دانشگاه تهران در این مراسم، از آغاز به‌کار این حوزه از اول مهرماه خبر داد.

 

بر پایه این گزارش برگزاری محفل انس با قرآن، هم‌خوانی گروه بین‌المللی قدر و رونمایی از تابلو مسجد ائمه بقیع از دیگر برنامه‌های مراسم گشایش حوزه علوم اسلامی صادقین بود./956/پ202/ب4

ارسال نظرات