۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۱۵۴۲۰
با حضور سردار نقدی:

نخستین یادواره شهدای اصناف آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج اصناف و بازاریان آذربایجان شرقی، گفت: نخستین یادواره استانی 500 شهید اصناف و 2500 شهید خانواده اصناف پنج شنبه 16 مرداد با حضور سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفان برگزار خواهد شد.
احمدپور، رييس سازمان بسيج اصناف آذربايجان شرقي

سرهنگ رحیم احمدپور، مسؤول سازمان بسیج اصناف و بازاریان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: در حاشیه نخستین یادواره شهدای اصناف در تبریز که با حضور بازاریان در تیمچه مظفریه همراه خواهد بود فروش نمادین اسلحه و جمع آوری کمک بازاریان برای تسلیح کرانه باختری صورت خواهد گرفت.

 


وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه نماز عید سعید فطر سه نکته مهم در خصوص مسأله غزه را مورد تأکید قرار دادند که بحث تسلیح کرانه باختری مورد تأکید ایشان بوده است، بر همین اساس در راستای پیروی از رهنمودهای معظم‌له و حمایت از کودکان غزه فروش نمادین اسلحه و کمک مالی بازاریان در این یادواره را شاهد خواهیم بود.

 


احمدپور با بیان این‌که نخستین یادواره استانی 500 شهید اصناف و 2500 شهید خانواده اصناف فردا پنج شنبه 16 مرداد با حضور سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفان برگزار خواهد شد، گفت: این یادواره با شعار «هر واحد صنفی یک سنگر در مقابل تهاجمات اقتصادی و فرهنگی» برگزار می شود.

 


وی رونمایی از تمبر شهدای اصناف، رونمایی از دو کتاب «نقش اصناف در نهضت های اسلامی» و «کتاب زندگی نامه شهید حاج رضا گاودار اکبری»، برپایی نمایش عکس در سرای امیر بازار تبریز، تجلیل از خانواده شهید مرتضی یاغچیان و شهید اکبری به عنوان شهدای شاخص اصناف و تجلیل از خانواده های چند شهید قشر اصناف را از برنامه های جانبی یادواره برشمرد.

 


برگزاری کلاس‌های آموزشی فقه مشاغل در استان

 


مسؤول سازمان بسیج اصناف و بازاریان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کلاس های آموزشی ویژه بازاریان و فعالان صنوف مختلف با همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: در این کلاس های آموزشی اساتید برجسته حوزه های علمیه هم فقه عمومی کسب و کار و هم فقه تخصصی آن شغل را بیان می کنند.

 


احمدپور با بیان این‌که تاکنون کلاس های آموزشی ویژه صنوف قصابان، زرگران، آرایشگران و ... برگزار شده است، تصریح کرد: تحقق بازار اسلامی و مقابله با پدیده های شوم مانند ربا، کم فروشی و گران فروشی تنها با ارتقای سطح معرفتی و بینش دینی فعالان تجاری ممکن خواهد بود.

 


وی وجود مساجد و حوزه های علمیه متعدد در بازار تاریخی تبریز را نشان از عمق تدین بازاریان این شهر دانست و گفت: یکی از سنت‌های حسنه بازاریان تبریز در گذشته این بود که صبح‌ها قبل از حضور در حجره‌های کسب و کار در مساجد و حوزه های علمیه حاضر می شدند و پس از جلسات وعظ و فقهی به بازار می رفتند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات