۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۱۵۳۳۴
در همایش«از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی» مطرح شد،

بررسی مفهوم علم از دیدگاه رهبر انقلاب در مقاله استاد فیزیک هسته ای فرانسه

خبرگزاری رسا ـ دانش آموخته فیزیک هسته ای فرانسه و رییس مجمع اساتید دانشگاه های لبنان در همایش مشروطه تبریز مقاله ای با عنوان «بررسی مفهوم علم از دیدگاه حضرت آیت الله خامنه ای و تفاوت آن با دیدگاه جهان غرب » ارایه کرد.
دکتر زيعور، دانش آموخته فيزيک هسته اي فرانسه، مشاور سيدحسن نصرالله و رييس مجمع اساتيد دانشگاه هاي لبنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین همایش بین المللی « از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی» امروز در شرایطی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، که به حاشیه‌های جالب و البته عدم حضور دکتر ولایتی به عنوان سخنرانی اصلی همایش، همراه بوده است.


بنابر این گزارش، یکی از مقالات برگزیده این همایش از سوی دکتر ولید محمدعلی، دانش آموخته مدیریت استراتژیک از دانشگاه مسکو، رییس موسسه مطالعات استراتژیک فلسطین از اهالی غزه بود که در خلال صحبت های خود با هیجان در مورد نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در مقاومت فلسطین به نیکی یاد می کرد.


همچنین دکتر زیعور، دانش آموخته فیزیک هسته ای فرانسه، مشاور سیدحسن نصرالله و رییس مجمع اساتید دانشگاه های لبنان در همایش بین المللی مشروطت تبریز مقاله ای با عنوان «بررسی مفهوم علم از دیدگاه حضرت آیت الله خامنه ای و تفاوت آن با دیدگاه جهان غرب » ارایه کرد که با استقبال حاضران همراه بود.


وی در سخنانی با بیان این‌که مدل اسلامی ایرانی پیشرفت که از سوی مقام معظم رهبری مطرح می‌شود، تجربه جدیدی است که انقلاب اسلامی در برابر مفهوم توسعه غرب و اصل منفعت‌طلبی مادی ارائه می‌دهد، اظهار داشت: دشمنان ایران با تمام توان کوشیده‌اند جلوی پیشرفت علمی ایران را بگیرند اما هیچ‌گاه موفق نبوده‌اند. 


رییس مجمع اساتید دانشگاه های لبنان با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران ایده‌های جدیدی در حوزه وحدت اسلامی پیش روی جهانیان قرار داده است، خاطرنشان کرد: بنا به اعتقادات ایرانی اسلامی برای تغییر در جهان اسلام باید این تغییر ابتدا از خود انسان‌ها آغاز شود، در حالی است که اساس تغییر در غرب بر مبنای سرمایه‌داری، اصل لذت و منفعت‌طلبی مادی است.


استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه‌های فرانسه با بیان این‌که غرب علم را ابزاری برای سلطه بر کشورهای ضعیف و غارت منابع می دانند، تصریح کرد: از دیدگاه حضرت آیت الله خامنه ای از علم باید برای آزادسازی کشورهای اسلامی استفاده کنیم، چراکه راه خروج از زیرسلطه استعمارگران به غیر از توسل به علم نیست.


وی با اشاره به شخصیت علمی و دیدگاه های نظری رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفت: پیشرفت‌های روزافزون علمی ایران مرهون رهنمودهای داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای است، تا پنجاه سال آینده بر اساس نظرات رهبری ایران سال رتبه اول علمی جهان را خواهد داشت./935/پ203/ج

ارسال نظرات