۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۱۳۷۰۲

افزایش حمله صهیونیست‎ها به بیمارستان‎های غزه

خبرگزاری رسا ـ حمله جنگنده‎های رژیم صهیونیستی به بیمارستان‎ها در غزه به شدت افزایش یافته است.
غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از حمله جنگنده‌ها و تانک‌های صیهونیستی به بیمارستان‌های سراسر نوار غزه، مجروحان این منطقه محصور نیاز شدیدی به تدارکات پزشکی پیدا کرده‌اند.

 

این در حالی است که بیمارستانی در شهر بیت حانون واقع در جنوب نوار غزه روز جمعه (27 تیر) مورد اصابت موشک‌های اسرائیلی قرار گرفت.

 

رسانه‌ها به نقل از آیمن حمدان، رییس این بیمارستان اعلام کردند اسرائیل با «شلیک چند موشک» به سوی این بیمارستان «خسارات سنگینی به آن وارد کرده است.»

 

بعد از بمباران بیمارستان الوفا در روز پنج شنبه از سوی نیروهای اسرائیلی، صدها بیمار از این بیمارستان تخلیه شدند.

 

مقامات ارشد فلسطینی این حملات را «نقض بی‌شرمانه هنجارهای بین المللی» توصیف کرده‌اند.

 

این در حالی است که جنگنده‌های اسرائیلی بمباران اهداف در سراسر منطقه را ادامه داده و نیروهای زمینی نیز حمله خود را پیش می‌برند.

 

از ساعات آغزین روز جمعه تاکنون، دست کم 33 فلسطینی جان باخته‌اند. در میان کشته شدگان یک نوزاد پنج ماهه، یک بانوی 70 ساله و سه خواهر و برادر جوان مشاهده می‌شوند.

 

این مرگ‌ها بعد از آن روی داد که جنگنده‌های صهیونیستی شهرهای خان یونس و رفح در شرق و جنوب غزه را بمباران کردند. تانک‌های اسرائیلی نیز شهر شمالی بیت حانون را هدف شلیک خود قرار دادند.

 

به گفته منابع فلسطینی حدود یک چهارم قربانیان را کودکان تشکیل می‌دهند.

 

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (UNRWA) اعلام کرد حدود 30 هزار نفر از ساکنان غزه از سراسر این منطقه فقیر به پناهگاه‌هایش روی آورده‌اند.

 

گفته می‌شود این آوارگان از ساکنان مناطق شرقی و جنوبی غزه هستند که به دلیل ترس از شلیک تانک‌ها و بمباران حملات هوایی خانه‌های خود را ترک کرده‌اند./982/ب101/د

ارسال نظرات