۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۱۳۶۵۰
مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

الگو گرفتن از حضرت علی بهترین راهکار برای اصلاح امور مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا ولایتمداری را سبب از بین رفتن اختلافات دانست و گفت: ولایتمداری سبب خدا محوری می شود و فقر و کمبودها نیز در اثر خدا محوری از بین خواهد رفت.
مدير حوزه علميه مدينه النبي شهرضا

حجت الاسلام سید نعمت الله صالح مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت علی (ع)را نمونه عملی اسلام و الگوی برتر انسان‌ها در طول تاریخ برشمرد و افزود:بهترین راهکار برای اصلاح امور مسلمانان در جهان امروز بهره گیری از تجربیات حضرت علی(ع) است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: اقتدار، مظلومیت و پیروزی سه شاخصه برتر زندگی حضرت علی (ع) در طول تاریخ حیات پر برکت ایشان است که علی رغم اختلافات ظاهری در وجود مقدس ایشان نهادینه بوده است.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا تلاش برای رفع معضلات اجتماعی را از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت علی(ع)عنوان و اظهار کرد:ایشان هیچ گاه از اجتماع فاصله نگرفتند و در زمان اوج گرفتاریهای اجتماعی به امر تربیت شاگردان و ترویج معارف دین نیز می پرداختند.

 

حجت الاسلام صالح در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:باید توجه داشته باشیم که غاصبان حق خلافت تنها انسانهای آن روز را از وجود حضرت علی(ع)محروم نساختند، بلکه با این اقدام تمامی انسانها و در تمامی طول تاریخ از علم و معارف ایشان محروم شدند.

 

وی در ادامه این مطلب افزود: اگر امیرالمؤمنین حدود 25 سال به اجبار خانه نشین نمی شد امروز وضعیت زندگی انسانها و جوامع بشری به گونه ای دیگر بود.

 

مدیر حوزه علمیه مدینه العلم شهرضا همچنین ولایتمداری را سبب از بین رفتن اختلافات دانست و تصریح کرد:ولایتمداری سبب خدا محوری می شود و فقر و کمبودها نیز در اثر خدا محوری از بین خواهد رفت.

 

حجت الاسلام صالح در بخش دیگری از سخنان خود به تأسیس دبیرستان علمیه امین در شهرضا اشاره و عنوان کرد: هدف از ایجاد این مدارس تربیت نیروهای متعهد و مؤمن و آشنا به واجبات دینی است.

 

وی تأسیس این مدارس را گامی در جهت کمک به انجام رسالت تربیتی آموزش و پرورش دانست و گفت:با توجه به گستردگی هجمه فرهنگی دشمن بر علیه جوانان و نوجوانان جامعه باید گفت:هیچ دستگاهی به تنهایی نمی تواند در برابر این تهاجمات ایستادگی کند و باید تمامی دستگاههای متولی امر فرهنگ با یکدیگر همکاری کنند./939/ت302/ب4

ارسال نظرات