۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۲۱۲۸۶۱
در حاشیه هشتمین نمایشگاه قرآن؛

چهارمین یادواره شهدای قرآنی خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین یادواره شهدای قرآنی خوزستان با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل ارشاد و تبلیغات اسلامی خوزستان در حاشیه هشتمین نمایشگاه قرآن در اهواز برگزار شد.
جاسم صفات، مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شامگاه گذشته بیستم تیرماه، چهارمین یادواره شهدای قرآنی خوزستان توسط دبیرخانه شهدای قرآنی استان و با محوریت معرفی شهید محمود طیبی، شهید شاخص قرآنی امسال در حاشیه هشتمین نمایشگاه قرآن در اهواز برگزار شد.

جاسم صفات، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با حضور در این یادواره گفت: مراسم یادواره شهدای قرآنی برای نخستین بار در سال 90 و در حاشیه پنجمین نمایشگاه قرآن با محوریت شهید گازر پور برگزار و سپس در سال های بعدی با معرفی شهیدان شفیعی و دغاغله ادامه یافت.

وی با بیان این که 25 شهید قرآنی در اهواز وجود دارد افزود: چهارمین یادواره شهدای قرآنی با محوریت شهید محمود طیبی که در سال 1365 به درجه شهادت نائل آمد انتخاب شده است.

صفات با اشاره به زندگی شیهد محمود طیبی اظهارداشت: شهید محمود طیبی در اردیبهشت سال 44 و در خانواده ای مؤمن در روستای نفت سفید مسجد سلیمان دیده به جهان گشود و از دوره راهنمایی انس با قرآن را آغاز کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: وی در عملیات رمضان سال 61 مجروح شد و پس از مداوا در سال 62 در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته و سپس به میادین جنگ بازگشت تا اینکه در سال 1365 به درجه شهادت نائل شد.

وی با بیان این که رزمندگان اسلام در جبهه ها انس ویژه ای با قرآن داشتند و آیین روزه داری را با دقت انجام می دادند گفت: در عملیات رمضان 129 خوزستانی و همچنین در ماه های مبارک رمضان 120 نفر در 8 سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

صفات به فعالیت های قرآنی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و اظهارداشت: فعالیت های قرآنی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با سه محوریت مدارس شاهد، کانون های فرهنگی و حسینیه های شاهد انجام می شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اعلام این که تعداد حافظان قرآن کریم در این استان 235 نفر است بیان داشت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان سالانه در 28 شهر استان مسابقه قرآنی گلشن وحی برگزار می کند و تا کنون 10 هزار فعال قرآنی را به خود جذب کرده است./9462/پ202/ب

ارسال نظرات