۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۱۱۹۳۰
امام جمعه تبریز:

مبادا روشنفکران خائن با عنوان مفاخر تبریز مطرح شوند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری غربزدگان روشنفکر را عامل انحراف در نهضت مشروطه دانست و گفت: مبادا چنین روشنفکران خائنی با عنوان مفاخر تبریز مطرح شوند.
مبادا روشنفکران خائن با عنوان مفاخر تبریز مطرح شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار اعضای کمیته علمی همایش بین‌المللی « از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی » اظهار داشت: شهادت شیخ فضل الله نوری نشان داد که نهضت مشروطه با فتنه غربزده‌ها از مسیر روحانیت آزاده منحرف شد.


وی با بیان این‌که روحانیت آزاده‌ای همچون شیخ فضل الله نوری خواهان مشروطه مشروعه در این نهضت ملی بود، خاطرنشان کرد: اصل مشروطیت مهم و مقدس بود، به شرطی که تحریف نمی شد، متأسفانه غرب زدگان روشنفکر و لاابالی آن طور که خواست علمای دین و دلسوزان کشور بود، نگذاشتند آنگونه بماند.


امام جمعه تبریز غربزدگان روشنفکر را عامل انحراف در نهضت مشروطه دانست و تصریح کرد: در این راه مرحوم شهید شیخ فضل الله نوری به خاطر مشروطه مشروعه اعدام شد، مبادا افراد خائن و روشنفکرنماهای غرب زده با عنوان مفاخر و نخبگان تبریز مطرح شوند.


آیت الله شبستری با بیان این‌که نخبگان دوران مشروطه نتوانستند به وظایف ملی و شرعی خود عمل کنند، ادامه داد: فراموش کردن اهداف اصلی، تفرقه میان نخبگان و شکسته شدن وحدت ملی از آسیب های نهضت مشروطیت بود، باید از وقایع نهضت مشروطه عبرت گرفت و تحت لوای رهبری و ولایت فقیه در جهت تحقق آرمان های امام و انقلاب اسلامی تلاش کنیم.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: آغاز نهضت مشروطه با پیشتازی علما، مجاهدان و آزادیخواهان منطقه آذربایجان بود تا از این مسیر بتوانند دیکتاتوری را تبدیل به مشروطه و رژیم مردمی کنند، البته علمای بزرگ و مجاهدانی در تهران و سایر نقاط کشور نیز در این راستا تلاش هایی داشته اند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود نهضت مشروطه و قیام 29 بهمن سال 1356 مردم تبریز را دو حرکت بزرگ آذربایجانی‌ها در راستای پیروزی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و اظهار داشت: نباید فراموش کرد که رهبری این نهضت بزرگ از سوی حضرت امام خمینی(ره) بود، در جریان انقلاب اسلامی نقش امام راحل بالاتر از تمام مصلحان، سرداران و آزادیخواهان بود.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که انقلاب اسلامی توانست رژیم 2500 ساله را به زیر کشیده و نظام جمهوری اسلامی را به پیروزی رساند، گفت: قیام 29 بهمن نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی بود که به مناسبت چهلم شهدای 19 دی مردم قم به وقوع پیوست، جا دارد در این همایش بین المللی نقش مردم آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات