۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۱۱۳۷۵
کارشناس و مبلغ حوزوی مطرح کرد؛

نقش مناجات در نشاط بخشی زندگی افراد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این‌که یکی از زیبایی‌های زندگی این است که انسان متوجه شود چه قدر خداوند او را دوست دارد، گفت: گل وجود انسان هنگامی شکفته‌ می‌شود و فیض می‌گیرد که با خداوند سخن بگوید.
نقش مناجات در نشاط بخشی زندگی افراد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حسن صدیقین،‌ کارشناس و مبلغ حوزوی پس از نماز ظهر و عصر دوشنبه در سخنرانی خود به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد درب کوشک با اشاره به این‌که نعمت‌های خداوند برای قدرشناسی و درست استفاده کردن است، گفت: باید باور کنیم که این جهان یک مدیر دوست‌داشتنی به نام خداوند دارد و باید باور کنیم که پس از گذشت هزار و چهارصد سال محمد و آل‌محمد همچنان حقیقت‌های دوست‌داشتنی هستند.

وی افزود: یکی از زیبایی‌های زندگی این است که انسان متوجه شود چه قدر خداوند او را دوست دارد، نگاهی به بدن خود بیندازیم، این بدن از مواد خاکی و از عناصر مختلف تشکیل شده است و اندام‌های مختلف ما را درست کرده‌اند.

کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان این‌که باید به سبزی‌ها و خرمی‌های زندگی توجه کنیم به بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: پیامبر(ص) در حدیثی به این مضمون می‌فرمایند که کسی که غذا می‌خورد و خداوند را شاکر است اجری همچون اجر روزه‌دار برای او است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که روحیه شکرگزاری دارد،‌ چشمش به رحمت خداوند است، زندگی هدیه خداوند است و باید قدرش را بدانیم، انسانی که غذاها و مواد غذایی مختلف را استفاده می‌کند و شکر می‌گوید همچون انسانی روزه‌دار است.

حجت‌الاسلام صدیقین ادامه داد: انسان باید هنگام افطار حواس خود را جمع کند، نوشیدنی‌هایی را که می‌نوشد و غذاهایی را که می‌خورد با روحیه و با توجه شکرگزارانه به درگاه احدیت باشد.

وی با بیان این‌که گل وجود انسان هنگامی شکفته‌ می‌شود و فیض می‌گیرد که با خداوند سخن بگوید، ابراز کرد: با خداوند هنگامی که صحبت می‌کنیم باید شاداب و خرم سخن بگوییم،‌ مانند دعای ابوحمزه در این دعا اسراری از خلقت انسان است که باید به آن توجه شود.

کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این فراز از دعای ابوحمزه «الهی لاتؤدبنی بعقوبتک و لاتمکر بی فی حیلتک» بیان کرد: گاه ما در زندگی در کنار مزرعه زیبای زندگی نشسته‌ایم، اما نمی‌دانیم چرا سبزه‌زار زندگی‌مان آفت‌زده است، در این دعا از خدا می‌خواهیم این سبزه‌زار را به خاطر آفت‌هایش از میان نبر.

وی گفت: در ادامه از خداوند می‌خواهیم که مکر در زندگی ما نکن،‌ خداوند مهربان اهل مکر و حیله نیست،‌ بلکه مکر به معنای یک نوع تدبیر و برنامه‌ریزی است و خداوند مکر می‌کند تا انسان متوجه و بیدار شود.

حجت‌الاسلام صدیقین ابراز کرد: مکر کردن خداوند و استفاده انسان در جهت مثبت سبب بیداری فکری انسان می‌شود،‌ حضرت یوسف(ع) فرمود این پیمانه‌ طلا را در خورجین برادر کوچک‌تر بگذارید، تا بیدار شوند و بفهمند زندگی شعور و حواس‌جمعی می‌خواهد.

وی یکی از مکرها و تدبیرهای خداوند برای بیدار شدن بندگان را فرصت دادن به آنان دانست و خاطرنشان کرد: انسان بدی می‌کند و خداوند برای بازگشت انسان به او فرصتی را فراهم می‌کند تا انسان بازگردد و نباید از این فرصت‌ها غافل شویم./914/پ202/ب

ارسال نظرات