۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۱۰۹۲۸
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

وظیفه اصلی دولت اسلامی زمینه سازی برای تعالی اخلاقی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با تأکید بر این‌که باید جنگ فرهنگی را برای مردم افشا کرد، احیای تفکر سکولاریسم را از جمله عواقب و نتیجه‌های این جنگ خواند، اظهار داشت: این تفکر اعتقاد به دینداری منهای انقلاب است که یک فاجعه و خطر به شمار می‌رود.
حجت لاسلام حاجي صادقي-جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امروز در ‏سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، به بررسی جنگ فرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی پرداخت.
وی گفت: امروز دشمن تمام تمرکز خود را بر جنگ نرم قرار داده و علیه فرهنگ، روحیه جهادی، انقلابی و ماهیت انقلاب اسلامی توطئه می‌کند؛ استکبار به دنبال خاموش کردن موتور و نرم افزار انقلاب است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر این‌که جبهه استکبار به دنبال گرفتن روح و جان انقلاب است، بیان داشت: امروز استراتژی استکبار جنگ فرهنگی است، چرا که جنگ فرهنگی به مراتب از جنگ‌های دیگر خطرناک‌تر است.
وی ادامه داد: اگر هوشیاری، بصیرت و حضور در صحنه نباشد نمی‌توان در برابر این جنگ ایستادگی کرد، دشمنان به این جمع بندی رسید که با مقابله داخلی و مردم می‌توان انقلاب اسلامی را نابود کرد.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی، نیروهای خودی و به ظاهر خودی را پیاده نظام‌های دشمن در جنگ فرهنگی و نرم دانست و اظهار داشت: افراد بی بصیر، دنیا طلب و متحجر با تفکر غلط طالبانی و داعشی پیاده نظام دشمن در این جنگ هستند.
وی افزود: جنگ فرهنگی یک جنگ نامعلوم و نامحسوسی است که خسارات آن شاید با چشم دیده نشود، از این‌رو باید مراقب باشیم که دشمن ملت را به بازی نگیرد، در جنگ نرم دشمن به دنبال تصرف مغزها و افکار است نه سرزمین‌ها، در این شرایط متدینین، انقلابیون به ویژه مردم قم وظیفه دفاع دارند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با تأکید بر این‌که باید جنگ فرهنگی را برای مردم افشا کرد، احیای تفکر سکولاریسم را از جمله عواقب و نتیجه‌های این جنگ خواند، اظهار داشت: این تفکر اعتقاد به دینداری منهای انقلاب است که یک فاجعه و خطر به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: متأسفانه برخی نیز با سخنان ناشیانه به دشمن در این کار کمک می‌کنند، برخی امامت را به رهبری معنوی تفسیر می‌کنند نه رهبری سیاسی، می‌گویند دین‌داری رسالت و وظیفه حوزه‌های علمیه است و هر چند دینداری مهم است ولی مأموریت دولت و دولت مردان نیست، مسؤولان در قبال دین‌داری مسؤولیتی ندارند، نه این چنین نیست.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی، تأکید کرد: فلسفه وجودی حکومت دینی آماده کردن بستر و زمینه برای تعالی مردم است، نباید اجازه داد فرهنگی که می‌گوید دین داری بدون انقلاب باشد رواج پیدا کند.
وی ادامه داد: حتی برخی جرأت کرده‌اند که لایحه قصاص را زیر سؤال ببرند، برخی ناهنجاری‌های اجتماعی همانند بی‌حجابی را گناه شخصی می‌دانند و می‌گویند فرد بدحجاب گناه کرده و به جهنم می‌رود شما چه کار دارید؟
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به این‌که فرد بد حجاب مفسد بوده و دیگران را نیز غرق در فساد می‌کند، خاطرنشان کرد: چرا برخی می‌گویند که باید تذکر داد، منبر رفت و مردم را نصیحت کرد ولی هر کس هر راهی دلش خواست برود، نخیر آقا.
وی یاد آور شد: برخی می‌گویند مردم را آزاد بگذارید خودشان راه را پیدا می‌کنند، به زور شلاق نمی‌توان مردم را به بهشت برد، ولی توجه ندارند که نباید راه جهنم را برای مردم آسفالت کنیم، درست است که حکومت نمی‌تواند مردم را به زور شلاق به بهشت ببرد ولی می‌تواند شرایط و بسترهای را برای رفتن به بهشت فراهم کند.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی، افزود: چه کسی گفته است که آزادی در اسلام به معنای کار نداشتن به مردم است؟ اگر افراد اجازه دهند که این ناهنجاری شکل بگیرد آن‌ها نیز در به جهنم رفتن برخی شریک هستید.
وی گفت: نمی‌توان بی تفاوت باشیم، وظیفه داریم در برابر ناهنجاری‌ها ایستادگی کنیم، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ملت و دولت است، دولت و دولت مردان بدانند که مراحل اساسی امر به معروف و نهی از منکر به وسیله آن‌ها صورت می‌گیرد.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که عامل تمام پیروزی‌، ایستادگی و مقاومت‌ها در برابر دشمنان اسلام است، بیان داشت: گاهی برخی ناآگاهانه و ناشیانه سخن می‌گویند و اگر حوزه‌های علمیه عکس‌العمل نشان دهد عده‌ای انتقاد می‌کنند که علما چرا در این مباحث وارد می‌شوند، شما چرا وارد می‌شوید؟ علما و حوزه‌های علمیه پرچمداران انقلاب هستند.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر روحیه استکبار ستیزی و تقویت روحیه مقاومت و تبری، اظهار داشت: نخست باید اشداء علی الکفار باشیم، برخی می‌خواهند اسلام را در برابر هم اهل محبت معرفی کنند.
وی ادامه داد: اسلام اهل محبت است نه در برابر کفار، طاغوت، مفسد و جبهه استکبار، دشمن نیز می‌خواهد روحیه مقاومت را بگیرد، عده‌ای جرأت می‌کنند که بگویند شعار مرگ بر آمریکا اسلامی نیست و این ‏شعارها از کمونیست‌ها گرفته شده است، در حالی که ما این شعار را از قرآن و خدا گرفتیم.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این‌که برخی می‌گویند یگانه راه دستیابی به رفاه و آسایش همراهی و سازش با جهان استکبار است، گفت: برخی به دنبال این فرهنگ هستند، چرا برخی می‌گویند با استقلال نمی‌توان به پیشرفت رسید؟
وی تصریح کرد: هفته قبل برخی روزنامه‌ها جرأت کرده و نوشته‌اند با شعار عدالت نمی‌شود با دنیا کنار آمد.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی در پایان با اشاره به حجم شدید دشمن علیه ولایت، اظهار داشت: رسالت ما در جنگ فرهنگی این است که باور کنیم دشمن دشمن است، رفیق، دوست و آدم نشده است.
وی افزود: باید بدانیم آمریکا آدم نشده است، دست از دشمنی بر نداشته و بر نمی‌دارد، نباید فریب ظاهر دشمن را بخوریم./993/پ202/ج
ارسال نظرات