۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۱۰۰۰۶
رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان:

معضلات امروز جامعه به خاطر دوری از سبک زندگی قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان، عامل بسیاری از پرونده های قضایی، ازدیاد طلاق ها و مشکلات روانی و اقتصادی مردم جامعه را دوری سبک زندگی از سبک قرآن دانست.
حجت الاسلام صالحيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان و رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در آیین تجلیل از برگزیدگان و نخبگان قرآنی، گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزمی ملی و مدیریت جهادی باید مدیران و مربیان قرآن، قرآن را احیا کرده و از مهجوریت درآورند.

 

رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان ادامه داد: انسان در زمانی که با صفاتی همچون تواضع، فروتنی، اخلاص و پشت کار مسؤولیت خود را انجام دهد توانسته است مدیریتی جهادی داشته باشد.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: عالی ترین مدیران جهادی معلمین و اساتید قرآنی هستند و باید تلاش کنند تا قرآن را که در جهان اسلام مظلوم واقع شده از مهجوریت درآورند.

 

وی افزود: بعد از پیامبر و امامان معصوم(ع)، امام خمینی(ره) تنها کسی بود که با داشتن علم به قرآن، پیام‌های آن را در جامعه زنده و نهضت اسلامی را به وجود آورد.

 

حجت الاسلام صالحیان با بیان این که زنده نگاه داشتن آیات الهی در هر عصر و زمان کاری دشوار است، گفت: کسی که برای مهجوریت زدایی و مظلومیت زدایی قرآن کریم تلاش می کند خود فردی مظلوم است.

 

وی با تأسف از این که مردم جامعه ما کسب ثواب را در بلندی مناره ها و شکوه گنبد مساجد می دانند افزود: باید درصدد ایجاد انگیزه در میان مردم برای وقف های قرآنی باشیم، وقف هایی که قرآن را به مردم بشناساند و مظلومیت قرآن با برگزاری مراسمات و جلسات قرآنی برطرف شود.

 

رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان بیان کرد: پرداختن به کتاب آسمانی در جامعه امروز امری ضروری است و باید تمامی مدیران و مسؤولان با مدیریتی جهادی به این امر خطیر بپردازند.

 

وی ضرورت حضور حافظ قرآن کریم را در جامعه و حتی در هر خانواده مسلمان مورد توجه قرار داد و متذکر شد: متأسفانه سبک زندگی ما  از سبک قرآن و سیره و روش رسول خدا و ائمه اطهار فاصله گرفته است و هرکس زندگی سخت و پیچیده خود را دارد.

 

این مقام مسؤول عامل بسیاری از پرونده های قضایی، ازدیاد طلاق ها و مشکلات روانی و اقتصادی مردم جامعه را دوری سبک زندگی از سبک قرآن دانست و گفت: در هر خانواده ای به حافظان و حاملان قرآن نیازمندیم که با داشتن دانش قرآنی بتواند در اقتضای زمان از آیات و نشانه های الهی بهره برده و زندگی خود و خانواده را براساس آیات و نشانه ها جهت بخشد.

 

وی در ادامه سخنان خود به فتنه سال 88 اشاره کرد و متذکر شد: داشتن علم قرآنی سبب به وجود آمدن اخلاق اقتصادی، اخلاق سیاسی، اخلاق فرهنگی فردی و علمی می شود و می توان به وجود آمدن فتنه سال 88 را نداشتن اخلاق سیاسی در میان افراد و بازیگران این میدان عنوان کرد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات