۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۲۰۷۶۶۵

پوتین به پاریس سفر می کند

خبرگزاری رسا ـ ولادیمیر پوتین هفته آینده برای دیدار و گفت وگو با رییس جمهور فرانسه به پاریس سفر خواهد کرد.
ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در خبری، گفت: در نخستین دیدار رسمی رییس جمهور روسیه با یکی از سران کشورهای غربی از آغاز بحران در اوکراین، ولادیمیر پوتین هفته آینده برای دیدار و گفت وگو با فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه به پاریس سفر خواهد کرد.

یکی از دستیاران پوتین، گفت: هنوز برنامه های رسمی برای ملاقات رهبر روسیه با باراک اوباما رییس جمهوری ایالات متحده، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که همگی در آن زمان در فرانسه خواهند بود، تنظیم نشده است، ولی امکان دارد گفت وگوهای غیر رسمی صورت گیرد.


رهبران آلمان و فرانسه 20 اردیبهشت ماه با هشدار به روسیه نسبت به پیامدهای عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین، گفتند، آماده اند در صورت عملی نشدن انتخابات علیه مسکو، تحریم های بیشتری را علیه روسیه اعمال کنند.

 

روسیه خواهان توقف فوری عملیات نظامی در شرق اوکراین و «گفت وگوهای مسالمت آمیز» است، کی یف نیز در طرف مقابل از مسکو می خواهد از حمایت از جدایی طلبان در مناطق شرقی آن کشور دست بر دارد.


در همین حال بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به ادامه خشونت در اوکراین ابراز نگرانی کرد و از دولت کی یف خواست برای باز ستانی کنترل شرق کشور از راه های صلح جویانه استفاده کند./993/1409/ح

ارسال نظرات