۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۰۷۶۱۸

شرایط پوتین برای سازش

خبرگزاری رسا ـ ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خواستار توقف فوری عملیات نظامی در شرق اوکراین شد و گفت: تا پایان درگیری ها با مقامات این کشور دیدار نخواهد کرد.
پوتين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خواستار توقف فوری عملیات نظامی در شرق اوکراین شد و گفت: تا پایان درگیری ها با مقامات این کشور دیدار نخواهد کرد.


سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در یک نشست مطبوعاتی در مورد ادامه خشونتهای شرق اوکراین گفت: «اگر پترو پوروشنکو، پیش از مراسم تحلیف می خواهد از سلاح های سنگین، گارد ملی و راستگرایان افراطی برای درهم کوبیدن مقاومت در جنوب شرق اوکراین استفاده کند و اگر می خواهد به عنوان فاتح وارد منطقه دونباس شود، این مسئله بدون شک، شرایط خوبی را برای او در منطقه دونتسک فراهم نخواهد کرد.»


از سوی دیگر پترو پوروشنکو، رییس جمهوری منتخب اوکراین گفت: برای پایان دادن به درگیری های شرق کشورش به گفتگو با روسیه نیاز دارد و از آمادگی اش برای دیدار با آقای پوتین صحبت کرد.


آقای پوروشنکو گفت: «روسیه بزرگترین همسایه ماست و بدون روسیه تلاش های ما برای متوقف کردن جنگ و برقراری صلح در شرق اوکراین و ایجاد ثبات در کل کشور غیر ممکن خواهد بود.»


در حالی که مقامات روسیه بر گفتگو بین اوکراین و نمایندگان جدایی طلبان تاکید دارند، فعلا رییس جمهور منتخب اوکراین این درخواست را رد کرده است. /1409/ح

ارسال نظرات