۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۰۷۶۰۹

اسنودن: من جاسوس سیا بودم

خبرگزاری رسا ـ ادوارد اسنودن، برملا کننده فعالیتهای گسترده جاسوسی و اطلاعاتی دولت آمریکا، در اولین مصاحبه خود با یک رسانه آمریکایی، گفت که آموزش جاسوسی دیده و برای “سیا” در خارج از این کشور کار می کرده است.
ادوارد اسنودن، کارمند سابق اداره امنيت ملي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ ادوارد اسنودن، برملا کننده فعالیتهای گسترده جاسوسی و اطلاعاتی دولت آمریکا، در اولین مصاحبه خود با یک رسانه آمریکایی، گفت که آموزش جاسوسی دیده و برای “سیا” در خارج از این کشور کار می کرده است.


او که بعنوان پناهنده در مسکو به سر می برد، در مصاحبه با شبکه “ان بی سی” آمریکا، گفت: “من به مفهوم سنتی کلمه، یک آموزش جاسوسی دیده ام و بصورت مخفیانه برای سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا در خارج از این کشور کار کرده ام.
این که آنها می گویند من یک مدیر سطح پایین سیستم بوده ام، یک حرف گمراه کننده است.”


افشای ضبط کامل مکالمات تلفنی مردم افغانستان و تعدادی دیگر از کشورهای جهان که اخیرا صورت گرفت، افشای کنترل مکالمات تلفنی رهبران کشورهای متحد ایالات متحده آمریکا و جاسوسی از شرکتها، از موارد فعالیتهای اطلاعاتی افشا شده توسط آقای اسنودن بود.


بعضی از سیاستمداران آمریکایی ادوارد اسنودن را یک خائن و جنایتکار توصیف کرده اند که امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است. /1409/ح

ارسال نظرات