۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۰۷۱۱۲
استاد دانشگاه تهران:

سبک زندگی جهادی رکن اصلی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه تهران با بیان این که سبک زندگی اسلامی، در عرصه جهاد کمرنگ شده است، گفت: زندگی مجاهدانه به عنوان عنصر اصلی تشکیل دهنده هویت انسان، باید در جامعه نهادینه شود.
سبک زندگی جهادی رکن اصلی نظام اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فروغ نیلچی زاده، استاد دانشگاه تهران روز شنبه در همایش حریم حیا و عفاف در مشهد، گفت: سبک زندگی مجاهدانه شرط لازم برای مقابله با جبهه باطل است، از این رو عدم وجود سبک جهادی در زندگی مسلمانان صدر اسلام، سبب شد تا در زمان جنگ و مبارزه با دشمن، شرایط اقتصادی و خانوادگی را بهانه کرده از همراهی پیامبر اکرم(ص) سر باز زنند.

 

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) به عنوان طراح، برنامه ریز و اجرا کننده فرهنگ ناب اهل بیت(ع)، در جنگ تحمیلی برای مبارزه با دشمن، سبک زندگی جهادی را ارائه می کنند، از این رو است که عنوان می کنند، حصر آبادان باید شکسته شود.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: سرداران خرمشهر به نیت شاد کردن قلب امام خمینی(ره)، تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند و به همین دلیل شهید جهان آرا که در آزاد سازی خرمشهر نقش کلیدی را ایفا می کند، علت موفقیت جنگ هشت سال دفاع مقدس را، داشتن ایمان به خداوند و باورکردن امدادهای غیبی خداوند بیان می کند.

 

این کارشناس مسائل خانواده به آثار سبک زندگی جهادی اشاره کرد و گفت: سر حقیقی جهاد در اوج تنگناهای زندگی، ظهور می کند، از این رو در این موقعیت، هوش معنوی و خلاق انسان بروز کرده، انسان طعم حقیقتی، ایمان به خدا و توسل به اهل بیت(ع) را می چشد.

 

این استاد دانشگاه اظهار کرد: واقعه عاشورا، حقیقت جهاد را با محبتی عمیق عجین کرده است، از این رو ماندگار مانده است.

 

نیلچی زاده اظهار کرد: جامعه بدون مجاهد حقیقی، هویتی ندارند و به همین دلیل امام خمینی(ره) بیان می کنند:«خمینی باشد یا نباشد، نگذارید دلاوران عرصه پیکار در زندگی روز مره به دست فراموشی سپرده شوند.»

 

این استاد دانشگاه به لزوم اجرایی شدن شعار امسال اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری، دیده بان جامعه اسلامی هستند، از این رو تحرک های دشمن را رصد می کنند.

 

وی ادامه داد: اقتصاد و فرهنگ با هم مرتبط هستند، چرا که اگر اقتصاد اسلامی اجرا نشود، جامعه دچار آسیب های فرهنگی می شود.

 

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که انفاق، جزء عناصر اصلی تشکیل دهنده شخصیت مؤمن است گفت: سبک زندگی جهادی باید در حیطه اقتصادی افراد نمود داشته باشد و صدقه، قرض الحسنه و وقف مکانیسم های درون سیستمی است که موجب قوت و پایداری جامعه اسلامی می شوند./1309/پ203/ب

ارسال نظرات