۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۰۶۹۱۹
درصدای آمریکا؛

دروغ‌گویی و سیاه نمایی علیه نظام اسلامی وتشیع

خبرگزاری رسا ـ نکته قابل تأمل در برنامه «افق» صدای آمریکا این بود که آن‌ها هیچ اشاره‌ای به مواضع علما جهان تشیع نسبت به محکوم کردن اقدامات بوکو حرام نکرده و تنها به نقل قول سخنان علمای اهل تسنن و مفتی‌ها وهابی کفایت کردند.
صداي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا رسانه وابسته به پنتاگون در برنامه «افق» این هفته به بررسی عملکرد گروه تروریستی بوکو حرام پرداخته و در طول برنامه تمام تلاش خود را برای مرتبط نشان دادن این گروه تروریستی با کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

این شبکه معاند نظام اسلامی در برنامه تحلیلی این هفته با حضور حسین کدیور و جاناتان رینولدز، استاد مردم شناسی سعی در معرفی «بوکو حرام» به عنوان بلندگوی اسلام در نیجریه داشت، حتی در تلاش بود که ربود شدن 276 دختر نیجریه‌ای را مطابق با احکام اسلامی بیان کند.

در این برنامه کلیپ‌ها و تصاویری از دختران ربوده شده به همراه سخنان فردی که مدعی رهبری گروه به نام «ابوبکر» پخش شد، رهبر بوکو حرام در سخنان خود تأکید کرد که ربوده شدن دختران نیجریه به دستور «الله» صورت گرفته است.

یکی از اهداف پخش سخنان ابوبکر این بود که غربی‌ها مدعی شوند، گروه تروریستی «بوکو حرام» مرتبط با جهان اسلام بوده و از سوی علمای جهان اسلام به ویژه شیعیان حمایت می‌شوند.

رسانه وابسته به پنتاگون با شیطنت آمیزی خود حتی می‌خواست موضوع ربوده شدن دختران نیجریه که در میان آن‌ها مسلمان و مسیحیان هستند را با حکم برده‌داری از دیدگاه اسلام مرتبط کند.

ولی نکته قابل تأمل در برنامه «افق» صدای آمریکا این بود که آن‌ها هیچ اشاره‌ای به مواضع علما جهان تشیع نسبت به محکوم کردن اقدامات بوکو حرام نکرده و تنها به نقل قول سخنان علمای اهل تسنن و مفتی‌ها وهابی کفایت کردند.

این در حالی است که مراجع تقلید جهان تشیع همانند حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی چندی پیش در درس خارج فقه به شدت اقدام گروه تروریستی بوکو حرام را محکوم کردند.

ولی با تمام این سخنان، دشمنی و کینه ورزی صدای آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران و علما شیعه زمانی نمایان شد که این رسانه معاند در اقدامی به نظر سنجی درباره عوامل بی‌توجهی علما جهان تشیع و محکوم نکردن اقدام‌های بوکو حرام از سوی این افراد پرداخت و به گونه‌ای سعی داشت در مخاطبان القا کنند که علمای شیعه نسبت به این اقدام‌ها رضایت دارند.

حتی در نظرسنجی ساختگی خود مدعی شدند که بینندگان برنامه «افق»، عامل موضع نگرفتن علما تشیع را همگام بودن اقدام‌های گروه تروریستی بوکو حرام با مذهب تشیع بیان می کنند، در حالی که این رسانه معاند چشام خود را نسبت به مواضع علما جهان تشیع بسته و با کور دلی به دشمنی با شیعیان پرداخت.

ای کاش دشمنی رسانه وابسته به پنتاگون تنها به موضوعات بیان شده ختم می‌شود، اوج این دشمنی زمانی خود نمایی می‌کنند که صدای آمریکا در اقدامی بی‌شرمانه تصاویر از مراسم‌های مذهبی شیعیان نیجریه که در آن عکس مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) به چشم می‌خورد را پخش کرد و به دروغ مدعی شد که این افراد اعضای گروه بوکو حرام هستند.

تا با این اقدام بتواند در ذهن مخاطب خود القاء کند، فعالیت‌های گروه تروریستی بوکو حرام به خواست جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

ولی دروغگویی رسانه وابسته به پنتاگون زمانی آشکار شد که «کدیور»، گفت: مسلما گروهی که در آن تصاویر رهبری به نمایش گذاشته شده است گروه بوکو حرام نیست و در تحلیل شما گرفتار اشتباه شد‌ه‌‌اید.

مجری برنامه نیز بلافاصله و بدون هیچ دفاعی، بیان داشت: ممکن است این گروهی که نمایش داده می‌شوند بوکو حرام نباشد، و این گونه خود به دروغ‌گویی صدای آمریکا اذعان کرد.

البته صدای آمریکا، با طرح پرسشی مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران حامی گروه تروریستی بوکو حرام است، ولی با جواب قانع و دندان شکن حسین کدیور و جاناتان رینولدز، استاد مردم شناسی روبرو شد.

کدیور نسبت دادن هر گونه اقدام‌های بوکو حرام به اسلام را رد کرد و گفت: این گروه مشروعیت خود را از سوی وهابیت و سلفی‌ها کسب می‌کنند و هیچ ارتباطی میان ایران با گروه تروریستی بوکو حرام وجود ندارد، چرا که عملکرد این گروه مخالف تعلیمات شیعیان است.

حتی جاناتان رینولدز نیز در پاسخ به پرسش مجری برنامه «افق» صدای آمریکا، اظهار داشت: براساس بررسی‌های بنده، هیچ ارتباطی میان بوکو حرام با ایران وجود ندارد.

وقتی برنامه «افق» صدای آمریکا با طرح این پرسش‌های غیر منطقی به نتیجه‌ای نرسید، تلاش کرد به سیاه نمایی علما جهان تشیع را بی‌تفاوت نسبت به این‌گونه اقدام‌ها معرفی کند، از این‌رو بر مواضع مفتی اعظم عربستان تکیه کرد.

ولی باز هم کدیور، بیان داشت: پدران معنوی بوکو حرام در عربستان هستند، بیشتر فتاوای این گروه شبیه فتاوای «بن باز» است، از این‌رو وهابیان متهم ردیف اول به شمار می‌آیند، مفتی اعظم نیز از ترس این‌که متهم شود سریع موضع گیری‌ کرد.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: البته نباید از این موضوع غافل شد که نیجریه به مدت دو دهه در استعمار انگلستان بوده و اکنون نیز حکومت آن در حق افراد ظلم می‌کند، شاید دلیل اقدام‌های بوکو حرام به سبب این گونه مواضع باشد./993/9161/خ 

ارسال نظرات