۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۰۶۴۷۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

توسعه فرهنگی محور پیشرفت و تعالی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شاخصه های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی را با دیگر انقلاب های دنیا متمایز کرده است، گفت: توسعه فرهنگی محور پیشرفت و تعالی جامعه است.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام اسماعیلی عبدالله اسماعیلی، استاد حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان شهرستان محمود آباد با اشاره به این که همدلی را هدف الهی است و پیامبران، امامان و وارثان آن ها در زمین نیز همواره شعارشان تذکر و سخن شان بر مبنای همدلی بوده است، گفت: هر کسی انس و همدلی داشته باشد جند الله است و هر کسی دور شود جند و حزب شیطان خواهد بود و دلیلش این است که ابلیسیان با هم کنار نمی آیند و همواره در حال خط و نشان کشیدن برای یدیگر هستند.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به نام گذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، بیان داشت: راهی که قرآن و انبیاء برایمان ترسیم کرده اندهمان راهی است که امروز از لسان مقام معظم رهبری و دیروز از ناب مبارک امام راحل طنین انداز شد و اگر خدایی ناکرده کسی بی توجه از این نقشه  راه رد شود به نظام و مردم خیانت کرده است.

 

وی با تاکید بر این که جامعه اسلامی منحصر به ایران و آسیا نیست، گفت: این خیانت اگر صورت بگیرد در حق همه عاشقان توحید و خدا در دنیا انجام شده است و همه می دانند این عشق الهی تجلی اش در مدیریت جهادی است که مقام معظم رهبری فرمودند و مدیریتی که منفعتی در آن نباشد، مدیریت جهادی است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که مدیریت جهادی یک مدیریت بسیجی است، خاطرنشان کرد: در مدیریت جهادی، مدیر رهنمودها و مطالبات ولی فقیه را سرلوحه برنامه های خود قرار می دهد.

  

وی، افزود: با عزم و سترگ بسیجی باید تعامل، همت و همدلی را در دستور کار خود قرار دهیم که اخوت بزرگ ترین نعمت است و اگر توطئه به وجود بیاید دیگر از برادری خبری نیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به آیات قرآن، گفت: خوشا به حال آنان که شکر گذارند و بدبحال آن کسانی که همواره بر نعمت ها کفران می کنند و به شهدا و رهبری پشت کرده اند و به منافع خود و فرزندانشان فکر می کنند.

 

وی، تصریح کرد: نقشه راه رهبری یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است که هر یک از این کلمات خود مبحثی پیوسته دارد که باید در راستای تحقق آن تلاش شود.

 

امام جمعه محمودآباد، بیان داشت: رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم در حضور و حماسه هایی که در سال گذشته آفریدند موجب خرسندی است و رهبری به الزامات توانایی ها و عدم توانایی ها اشاره کرده اند که چه باید کنیم که این توانایی ها را افزایش دهیم و اگر امروزه توانا نباشیم ذبح خواهیم شد.

 

وی، افزود: امروز آمریکا را ببینید که به حریم خصوصی روسیه نیز ورود پیدا کرده وسخن از افزایش توانایی همه ملت های اسلامی است و به خصوص ملت عرب که متأسفانه با احساس ضعف اجازه داده است آمریکا برای آن ها نقشه بکشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی محمودآباد با تاکید بر این که افزایش توان نظامی، سلامت، صنعت و اقتصاد امری مهم و اساسی است، گفت: ضعف فرهنگی از مهم ترین مواردی است که باید به آن رسیدگی شود که متأسفانه دختران و پسران ما امروزه شیفته و فریفته زرق و برق ها و گاهاً دانش غرب شده اند و داشته های خودشان را فراموش می کنند اما ایران اسلامی آنقدر دارایی دارد که بسیاری از منابع جغرافیایی و منابع انسانی اش هنوز کشف نشده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر ملتی دارای چنین سرمایه ای است باید با همه وجود برابر دشمن بایستد و در این راستا باید مدیران، مسؤولان و اساتید دانشگاه ها اهتمام لازم را بکار گیرند تا اقتصاد، فرهنگ و علم در کنار عنصر انسانی به بلوغ برسد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این نکته که سال گذشته در بخش اقتصاد به نهایت آنچه خواسته شد نرسیدیم، افزود: امسال سال اقتصاد و فرهنگ است و آقایان مسؤول باید همین چند صباحی که مدیریت دارند آن را قدر بدانند و با تعامل و برنامه ریزی ارزنده به فعالیت ارزنده بپردازند.

 

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر این که توسعه فرهنگی محور پیشرفت و تعالی جامعه است، گفت: در مثل رهبری فرهنگ همانند هوا است که اگر آلوده باشد جسم بیمار و اگر سالم باشد همه چیز درست پیش می رود.

 

وی در پایان گفت: در جهت فرهنگ سازی با اراده قوی، بسیجی و جهادی بتوانیم عزم و مدیریت جهادی را در حوزه فرهنگ علوی به قله های رفیع برسانیم و دشمنان اگر خط و نشان می کشند همه به دلیل نفوذ انقلاب اسلامی ایران است و نظام ما حکومتی است که مردم آن تا آخرین لحظه پای آرمان های خود با انقلاب، نظام، امام و رهبری خواهند ماند./1314/پ202/ب

ارسال نظرات