۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۸۰۸
امام جمعه بابل:

اظهارات نسنجیده برخی اطرافیان رییس جمهور جای تعجب دارد/ روحانی جلوی حاشیه سازی ها را بگیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با انتقاد شدید از اظهارات برخی اطرافیان رییس جمهور گفت: آیا همه مشکلات کشور حل شده است که گفته می شود که اگر به من باشد نماد شیر و خورشید را دوباره برمی گرداندم واقعاً این اظهارات بسیار جای تعجب است.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با انتقاد از برخی رویکرد های دولت یازدهم با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری برای انجام مدیریت جهادی برای رفع مشکلات اقتصاد و فرهنگی در جامعه گفت: مسؤولان دولت اعلام کردند  که از سال جدید کمر همت بستند تا به کشور خدمت کنند و مشکلات و معضلات اجتماعی اقتصادی و سیاسی وجود دارد که این دولت و دولت مردان این کشور سعی در برطرف کردن آنها دارند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها خطاب به مسؤولان دولت فرمودند که با ورود به مسائل فرعی  خود را درگیر نسازید و حاشیه سازی نکنید اما از بعضی رفتارهای مسؤولان که وابسته به رییس جمهور هستند جای تعجب دارد.

 

امام جمعه بابل با انتقاد شدید از اظهارات اخیر معاون اقوام ریاست جمهوری خاطرنشان کرد:  آیا همه مشکلات کشور حل شده است که گفته می شود که اگر به من باشد نماد شیر و خورشید را دوباره برمی گرداندم؛ واقعاً این اظهارات بسیار جای تعجب است.

 

وی افزود: همه مسائل حل شد و تنها شیر و خورشید از پس مانده های رژیم گذشته باقی مانده است که این آقا که در کسوت روحانی می گوید که  دوباره آن را برمی گردانم؟! خوب به تدریج که شیر و خورشید را برگردانده اید حتماً می گویید که تاج را هم دوباره برمی گردانید.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء این سخنان را ناشی از نیت های درونی آنها دانست و خطاب به مطرح کنندگان این مطلب اظهار داشت: نیات و هرچه را که در درون دارید بیرون بریزید تا مردم شما را بشناسند و حقیقت شما برای مردم آشکار شود.

 

وی با اشاره به دستور امام راحل در اوایل انقلاب مبنی بر پاکسازی همه نمادهای شاهنشاهی از نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد:  خیلی جای تعجب است که در این شرایط و با این همه معضلات  اقتصادی و مشکلات عدیده کشور که مردم با ان دست و پنجه نرم می کنند، به فکر شیر و خورشید هستید.

 

حجت الاسلام روحانی برلزوم توجه به مسائل فرهنگی در کشور تاکید و خطاب به مسؤولان گفت: شما نمی بینید که در این کشور حجاب این گونه مورد تعرض واقع شده است؟ چرا نمی گویید حجاب و عفاف را دوباره به زنان و کف خیابان هایمان برمی گرداندم و چرا نمی گویید که ارزش های اخلاقی فراموش شده را دوباره به جامعه برمی گردانم.

 

وی اساس شکل گیری معاونت اقوام را تحریک آمیز و دارای ابهام عنوان کرد و خطاب به رییس جمهور گفت: اصلاً معاونت اقوام یعنی چه؟ شما با یهودی ها و مسیحی ها و ارامنه چه کار دارید؟ سالیان سال است که آنها در این کشور حضور داشتند و مورد رحمت این مردم و نظام اسلامی بودند و زندگی می کردند. چرا یک فرد روحانی برود در کنیسه یهودیان و آنجا برای مسأله شیر و خورشید دلسوزی بکند ؟!

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بر لزوم احیای این فریضه الهی تاکید و تصریح کرد: مردم انتظار حرف هایی که زمینه احیای ارزش های فراموش شده فراهم شود را دارند  که  از جمله  آن مسأله امر به معروف و نهی از منکر است، چقدر این مردم فریاد می زنند و تقاضا می کنند که دوباره این مسأله را احیا کنید و سازمان و وزارت خانه برای آن درست کنید تا به وظیفه خود عمل کنید؟

 

وی ادامه داد: تقاضای این مردم از ریاست محترم جمهور این است که این حاشیه سازی ها به کناری برود و صاف و شفاف در مسیر نظام اسلامی و در مسیر اجرای قانون اساسی تحت تابعیت رهبر معظم انقلاب خدمت رسانی صورت گیرد./950/ت302/ج

ارسال نظرات