۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۰۳۲۶۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حمایت از تولید ملی نخستین حرکت در راه تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از تولید داخلی را سبب تأمین آیندگان خواند و گفت:‌ یکی از راه‌های عزت ملی توجه به تولید ملی است و کشوری که در حال توسعه است باید مدیریت مصرف داشته باشد.
علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که حیات هر ملتی مرهون کارگران است، گفت: کار خلق ثروت کرده و منشأ امنیت، ‌استقلال و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی توجه به کار را موجب اقتدار در عرصه بین المللی و رساندن صدای ایران در جهان دانست و ابراز کرد: باید بر روی فرهنگ کار و تلاش ایستادگی و در عرصه اقتصادی تحولی در خود ایجاد کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که باید از اقتصاد رانتی، نفتی و غیر مولد دور شویم،‌ اظهار کرد:‌ آموزه‌های دینی ما بر این امر تأکید دارند که باید برای پیشرفت آینده و مقابله با زیاده خواهی‌های دشمن به کار و تلاش روی بیاوریم و کار را به عنوان فرهنگ اصیل جامعه مبدل کنیم.

ربیعی بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش در کشور تأکید کرد و گفت: نامگذاری برخی سالها از سوی رهبری با پسوند و پیشوند اقتصاد نشان دهنده یک آسیب شناسی است که ما باید آنرا تبدیل به یک برنامه کنیم.

وی هدفمندی یارانه‌ها را در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی خواند و ابراز کرد: در بحث هدفمندی کاهش شدت انرژی، حمایت از تولید و ارتقاء شاخص عدالت اجتماعی و گفتمان توسعه و رشد مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت حمایت از تولید ملی تأکید کرد و اظهاد داشت: حمایت از تولید ملی نخستین حرکت در راه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

ربیعی با بیان این‌که برای حمایت از تولید داخلی نیازمند تغییر فرهنگ هستیم، افزود: نباید کالاهای کوچک از خارج وارد کشور شوند و باید شعار مصرف کالای داخلی را شروع و بر آن پا فشاری کنیم.

وی حمایت از تولید داخلی را سبب تأمین آیندگان خواند و گفت:‌ یکی از راه‌های عزت ملی توجه به تولید ملی است و کشوری که در حال توسعه است باید مدیریت مصرف داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که نباید منابع خود را به سادگی از دست داد، اظهار کرد: کارگران باید آغاز گر حمایت از تولید داخلی باشند.

ربیعی با تأکید بر این‌که فرهگ کار نیازمند یک تلاش همگانی است، ابراز کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای قوی و سعادتمند داشته باشیم باید همه با تلاش و کوشش فرهنگ تغییر مصرف را عملیاتی کنیم.

وی یکی از برنامه‌های دولت را تحت پوشش قرار دادن 6 میلیون کارگر بیکار ذکر کرد و گفت:‌ تا کنون 1 میلیون 500 هزار نفر برای بیمه رایگان ثبت نامه کرده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که سرمایه‌های مردم باید در جهت تولید به کار روند،‌ افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند.

ربیعی با تأکید بر این که کار آفرینی در کشور باید به یک نهضت بزرگ تبدیل شود، ابراز کرد: ایجاد کا و اشتغال در داخل سبب می‌شود کشور از آسیب‌های داخلی وخارجی مصوب بماند./927/پ202/ج

ارسال نظرات