۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۹۶۵۲۴
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

وظیفه طلاب دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این‌که وظیفه ما طلاب دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن است، گفت: جنگ در سوریه، یمن، بحرین، لبنان، افغانستان، پاکستان و عراق به خاطر مقابله با همین انقلاب است و ما باید از خداوند بخواهیم یاریمان کند تا تکلیف خود را بدانیم.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در جلسه تفسیر نهج‌البلاغه که شب گذشته در جمع طلاب همدانی مقیم استان قم برگزار شد، با اشاره به ایام‌الله دهه فجر، گفت: روز 12 بهمن‌ماه 57  امام خمینی(ره) عالم شیعه، فقیه، مجتهد، فیلسوف، عارف، انسانی که در دوران غیبت کبرای امام زمان(عج)، نظیرش را تاریخ ندیده، بعد از 15 سال دوری از وطن، تبعید و تحمل همه سختی‌ها، زجرها و شکنجه‌های جسمی، روحی و فکری به یاری خدای متعال به وطن بازگشت و انقلاب کلید خورد.
وی افزود: باید از خداوند بخواهیم به ما توفیقی عنایت کند که بتوانیم خدمت‌گزار انقلاب، شهدا و رهبری بوده و مدیون خون شهدا و زحمات رهبری جامعه نباشیم و در راستای اهداف مقدس امام خمینی(ره) دِینمان را به اسلام، نظام، انقلاب و خون شهدا ادا کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به خطبه 89 نهج‌البلاغه، اظهار داشت: این خطبه امیرمؤمنان(ع)، خطبه‌ای اعتقادی، اخلاقی و سیاسی است و طلاب باید توجه بیشتری به این خطبه و کل نهج‌البلاغه داشته باشند.
یکی از واجبات طلبه، این است که تسلط خوبی بر نهج‌البلاغه داشته باشد
آیت‌الله طه‌محمدی خاطرنشان کرد: یکی از واجبات طلبه فاضل امروز، این است که تسلط خوبی بر نهج‌البلاغه داشته و استاد باشد، تا بتواند این کتاب را خوب تدریس کند، چون مردم آرام آرام به سمت نهج‌البلاغه می‌آیند ولی متأسفانه ما استاد نهج‌البلاغه نداریم که بتواند این کتاب را برای مردم تبیین کند.
وی ادامه داد: اگر اساتید نهج‌البلاغه هم باشد، آنچنان که شأن نهج‌البلاغه است، که بتوانند آن را رصد کرده و با خوش‌سلیقگی والا و زیبا در افق افهام مردم جلوه بدهند، کم است و باید گفت، حساب نهج‌البلاغه با رسائل، مکاسب و کفایه فرق می‌کند.
امام جمعه استان همدان با اشاره به آیه قرآن که می‌فرماید «همسران پیامبر، خودتان را آنچنان آرایش نکنید و زر و زیور به خودتان نبندید مانند زنان جاهلیت اولی»، تصریح کرد: شهید مطهری می‌گوید از این جاهلیت اولی مشخص می‌شود که جاهلیت دومی هم هست، یعنی ما جاهلیت قبل از اسلام و جاهلیت بعد از اسلام داریم.
وی بیان داشت: این جاهلیتی که در حال حاضر گریبان بشریت را گرفته و آنها را به سمت نابودی می‌کشاند، از نوع جاهلیت دوم است چون اگر این همه پولی که هزینه اسلحه‌سازی و بمب می‌شود، صرف کارهای فرهنگی و ساخت و ساز می‌شد دنیا گلستان بود.
شرایط مرگبار جهان قبل از بعثت پیامبر(ص)
آیت‌الله طه محمدی به تشریح خطبه 89 نهج‌البلاغه پرداخت و افزود: در این خطبه امیرمؤمنان(ع) وضع رقت‌بار مردم، قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) را شرح می‌دهد و می‌فرماید «قبل از آمدن پیامبر بزرگوار حضرت محمد(ص)، شرایط، اوضاع و احوال جهان در تمام جنبه‌ها بسیار مرگبار بود و بعد از بعثت آن حضرت، دنیا شکوفا شد، بدی‌ها رفت و خوبی‌ها بر جهان حاکم شد».
وی یادآور شد: اگر به این خطبه توجه داشته باشیم و اوضاع مردم قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) را در نظر بگیریم و با شرایط کشورمان و جهان، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تطبیق دهیم، خواهیم دید که کشورمان و جهان قبل از انقلاب چطور بوده و امروز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در چه شرایطی است.
این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به فراز دیگری از خطبه امیرمؤمنان علی(ع)، گفت: حضرت در فراز دیگری از خطبه 89 نهج‌البلاغه می‌فرمایند «قبل از بعثت رسول گرامی اسلام، دنیا در ظلمت، تاریکی، فقر، جنگ، محرومیت و هزاران مشکل دیگر فرو رفته بود، ولی بعد از بعثت، آن بزرگوار همه مشکلات کور جامعه را با انگشت حکمت گشود و بشریت را از این همه قید و بند، اسارت و بیچارگی نجات داد».
بعد از انقلاب شاهد پیشرفت بسیاری در کشور بوده‌ایم
وی با بیان این‌که دقیقا قبل و بعد از انقلاب ما هم همین اتفاق رخ داد، ابراز داشت: دقیقا قبل از انقلاب، به ویژه در ایران به قدری پنجه شوم آمریکا در اعماق جان مردم فرورفته بود که مردم، توان انجام هیچ کاری را نداشتند و اقتصاد، اخلاق، تربیت، فساد، فحشا و ظلم در کشور به دست آمریکا و اسرائیل بود و ما هیچ چیزی نداشتیم، ولی به یاری خدای متعال ما بعد از انقلاب، با توجه به این‌که دشمنان زیادی در داخل و خارج داریم، شاهد پیشرفت زیادی بوده‌ایم.
آیت‌الله طه‌محمدی ادامه داد: حضرت علی(ع) در بخش دیگری از خطبه 89 می فرماید «خدا در زمانی پیامبر خاتم را فرستاد که در ارسال رسل فاصله ایجاد شده بود، یعنی بعد از حضرت عیسی چند صد سال، دیگر پیامبری برای مردم نیامده بود، آرام آرام، نور هدایت از میان مردم برچیده شده بود و مردم گرفتار ضلالت‌ها و گمراهی‌های عجیب و غریب بودند».
وی به بخش دیگری از سخن امیرمؤمنان(ع) که می فرماید «پیامبر را خدا در زمانی فرستاد که ملت‌ها و امت‌ها در خواب سنگین فرو رفته بودند و واجب بود کسی بیاید و تلنگری بزند و این امت‌ها را از خواب بدبختی و غفلت بیدار کند» اشاره و خاطرنشان کرد: امروز هم عده‌ای به خواب رفته‌اند و نیاز به تلنگر دارند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: امیرمؤمنان علی(ع) در ادامه خطبه به این فراز اشاره دارند که «قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص)، فتنه‌های گوناگون مثل طوفان می‌وزید و سعادت و خوشبختی انسان‌ها را در هم می‌پیچید، مردم در برابر فتنه‌های مختلف قربانی می‌شدند و هیچ راه نجاتی نبود و پراکندگی، بیچارگی، افسردگی و مردگی در میان مردم پدیدار شده بود، ای کاش این بدبختی‌ها همین بود، نه؛ بشر جاهل آن روز غیر از جنگ هیچ چیز نمی‌فهمید و سرنوشت بشر قبل از اسلام جنگ بود، جنگ‌های بی هدف، کشت و کشتار».
انفجار و ترور در جهان، جهالت است
وی با بیان این‌که انفجارها و ترورها در سراسر جهان و به ویژه در سوریه، جهالت است، اظهار داشت: جهالت در دنیای امروز ما بیشتر از جهالت قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) است، چون آنها می‌جنگیدند ولی جهاد نکاحی نداشتند، ولی در حال حاضر مفتیان مزدور آل سعود هستند که دستور دادند زنان و دختران مسلمان را به سوریه ببرند که مخالفان با آنها فساد و فحشا کنند و پیروز شوند.  
توجه به سبک زندگی و گسترش نسل
آیت‌الله طه‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود مسأله سبک زندگی و منویات رهبری را مورد توجه قرار داد و افزود: متأسفانه بعد از انقلاب، مشکلی پیش آمد و رهبری هم فریاد زد ولی ما هنوز هم از خواب بیدار نشدیم، آن هم این‌که در حال حاضر از چهار بچه متولد شده در ایران سه مورد سنی است و دلیل این است که آنها چند همسر اختیار کرده و نسل را ادامه داده‌اند ولی شعار ما این بوده که فرزند کمتر، زندگی بهتر و همین امر ما را با مشکل بسیاری مواجه کرده است.
وی با اشاره به این‌که امسال تعداد کلاس اولی‌های شیعه و سنی در کشور مساوی بود، تصریح کرد: وهابیت با تمام قوا در حال تلاش است و این شعار را می‌دهد که آن‌گونه که آل سعود ایران سنی‌مذهب را شیعه کردند، ما هم با همین نقشه، ایران شیعی را به ایران سنی تبدیل خواهیم کرد.
امام جمعه استان همدان تصریح کرد: حکومت آل سعود هم پیمان با اسرائیل است و نتیجه‌ این کار فتنه است و فتنه هم نتیجه‌ای جز ترور و کشتار ندارد که در حال حاضر شاهد این مطلب در کشور افغانستان، پاکستان، عراق، لبنان، سوریه و مصر هستیم.
انقلاب مایه برکت برای ایران اسلامی بوده است
وی با اشاره به این که انقلاب مایه برکت برای ایران اسلامی بوده است و پیشرفت‌های بسیاری را برای کشور رقم زده، یادآور شد: ما باید قدردان این انقلاب باشیم، البته قائل بر این نیستیم کاستی‌ها و ضعف‌هایی وجود نداشته، نه؛ ما مشکلات و ضعف‌هایی هم داشته‌ایم، یکی از ضعف‌ها همین کنترل نسل بود، اگر کنترل نسل را جبران نکنیم خدا ما را نمی بخشد، ولی باید توجه داشت که کارهای زیادی هم شده است.
فعالیت بیش از 180 هزار شبکه در جهان برای تخریب و تغییر فرهنگ مردم
آیت‌الله طه‌محمدی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این‌که دشمن با فرهنگ مردم بازی می‌کند، ابراز داشت: آن‌گونه که وزیر اطلاعات سابق آمار می‌دادند، بیش از 180 هزار رسانه قدرتمند در جهان در حال بازی با فرهنگ مردم هستند و عقل آنها را به غارت می‌برند.
وی با تأکید بر این‌که وظیفه ما طلاب دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن است، گفت: جنگ در سوریه، یمن، بحرین، لبنان، افغانستان، پاکستان و عراق به خاطر مقابله با همین انقلاب است و ما باید از خداوند بخواهیم یاریمان کند تا تکلیف خود را بدانیم، چون فردای قیامت همان‌گونه که تمام پیامبران مورد بازخواست قرار می‌‌گیرند، ما نیز به عنوان پیامبران این جامعه مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت./907/پ201/ج
ارسال نظرات