۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۹۵۲۹۱
مدیر حوزه علمیه بابل خبر داد؛

برپایی هفت کرسی درس خارج در حوزه علمیه بابل

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه بابل از برپایی هفت کرسی درس خارج در مدارس علمیه این شهرستان خبر داد.
مدير حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالعلی پور اکبر، مدیر حوزه های علمیه شهرستان بابل عصر جمعه در نشست مشترک معاونان  تهذیب مدارس علمیه شمال و شمال غرب کشور در حوزه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به قدمت حوزه های علمیه در این شهرستان تصریح کرد: در روزگاری نه چندان دور شهرستان بابل دارای 16 حوزه علمیه فعال و برجسته در سطح کشور بود.

 

وی با اشاره به به فعالیت پنج حوزه علمیه برادران در شهرستان بابل، خاطرنشان کرد: با توجه به زمینه، قدمت و علاقه زیاد به تحصیل دروس حوزوی در این شهرستان، احیا و گسترش حوزه های علمیه در این شهرستان نیازی ضروری است.

 

این استاد حوزه علمیه به دایر بودن دروس علمای برجسته و مراجع عظام تقلید نظیر شیخ کبیر، سعیدالعلما، علامه اشرفی در حوزه های علمیه بابل تصریح کرد: بر اساس اسناد موجود در دروس خارج از فقه آیت الله شیخ کبیر حدود 200 مجتهد حضور داشتند و از محضر این مرجع بزرگوار بهره مند می شدند.

 

حجت الاسلام پور اکبر  به تدریس دروس خارج فقه در حوزه های علمیه بابل اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر تدریس دروس سطح عالی و هفت کرسی درس خارج در حوزه علمیه بابل حاکی از بالندگی حوزه علمیه شهرستان بابل است.

 

وی با تمجید از شخصیت آیت الله فاضل و حوزه علمیه موفق فیضیه مازندران در بابل خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه فیضیه مازندران دروس حوزوی از پایه یک تا ده تدریس می شود و دروس خارج از فقه نیز از سوی آیت الله فاضل به صورت تقریر نویسی تدریس می شود.

  

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: طلاب موظف هستند دروس خارج را به صورت جزوه‌نویسی تقریر و پس ‌از تأیید استاد راهنما، آن‌را تحویل اساتید مربوطه دهند که این مسأله موجب ارتقای سطح علمی طلاب خواهد شد.

 

وی به حضورتعداد زیاد طلاب غیر بومی در حوزه علمیه فیضیه مازندران اشاره کرد و افزود: 90 طلبه از 12 استان کشور در این مدرسه مشغول به فراگیری علوم اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام پور اکبر ادامه داد: مدرسه علمیه فیضیه مازندران حوزه ای با برکت است که طلاب موفقی از این حوزه تحویل جامعه اسلامی و حوزه علمیه قم شدند.

 

وی به دیگر فعالیت حوزه علمیه فیضیه در خصوص آموزش سطح ارتقایی دروس پرداخت و تصریح کرد: در تابستان امسال با حضور 300 طلبه از 57 حوزه علمیه کشور طرح ارتقای آموزش علوم حوزی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران در بابل برگزار شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات