۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۹۵۲۸۳

برگزاری محفل بین‌المللی «انس با قرآن» در حرم مطهر امام حسین

خبرگزاری رسا ـ محفل بین‌المللی انس با قرآن کریم، عصر امروز(27 دی‌ماه) به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار می‌شود.
حرم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محفل بین‌المللی انس با قرآن کریم، عصر امروز(27 دی‌ماه) به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار می‌شود.

 

این محفل بین‌المللی انس با قرآن در راستای هشتمین جشنواره بین‌المللی «بهار رسالت» که امروز(27 دی‌) با همکاری آستان‌های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در کربلای معلی آغاز می‌شود، برگزار خواهد شد.


این جشنواره که به مدت سه روز ادامه دارد، با شعار «رسول اعظم(ص)؛ رحمتی هدایت‌بخش و راه نجات» و به مناسبت گرامی‎داشت سالروز ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود.


برگزاری مراسم افتتاحیه در صحن حرم مطهر امام حسین(ع)، افتتاح نمایشگاه عکس و تابلوهای هنری و تجسمی با موضوع میلاد پیامبر(ص)، محفل انس با قرآن، برگزاری هفتمین همایش ویژه دانشگاهیان با شعار «با نور اصیل محمدی می‌نویسیم، نوآوری می‌کنیم و مبارزه می‌نمائیم»  در سالن «خاتم الانبیاء» صحن حرم مطهر امام حسین(ع) و برگزاری شب شعر از جمله برنامه‌های این جشنواره است.


مراسم اختتامیه این جشنواره، عصر یکشنبه(29 دی‌) در آستان مقدس حضرت عباس(ع) برگزار می‌شود.


سید‌عقیل عبدالحسین الیاسری، رییس بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) و عضو کمیته مقدماتی جشنواره دراین باره اظهار کرد: کمیته‌های مختلفی از جمله کمیته رسانه‌ای، روابط عمومی، تشریفات،

فنی و اداری برای اجرای برنامه‌های مربوط به جشنواره تشکیل شده‌اند.


سید‌عقیل عبدالحسین الیاسری در ادامه افزود: فراخوان‌هایی برای علمای دین، اندیشمندان، ادبا، شعرا، قاریان قرآن، دانشگاهیان و هنرمندانی از داخل و خارج از عراق به منظور شرکت در جشنواره ارسال شده است.


وی همچنین تصریح کرد: در این جشنواره همایش دانشگاهیان با شعار «با نور اصیل محمدی می‌نویسیم، نوآوری می‌کنیم و مبارزه می‌کنیم» برگزار می‌شود و مرکز پژوهش و توسعه وزارت آموزش عالی عراق و دانشگاه بغداد در برگزاری آن همکاری دارد.


الیاسری ادامه داد: پژوهش‌هایی با محوریت شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در این همایش بررسی می‌شود و تعداد پژوهش‌های ارسال‌شده از داخل و خارج از عراق برای شرکت در همایش به بیش از 78 عدد رسیده است/982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات