۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۹۴۷۳۶
مدرس حوزه در مرکز تخصصی حدیث:

راهبرد انقلاب اسلامی وحدت بین مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه قم، راهبرد انقلاب اسلامی را وحدت بین مسلمانان خواند و هدف طرح شعارهای انحرافی در مقابل شعار وحدت را تغییر این راهبرد اساسی دانست.
احمدي ميانجي

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود احمدی میانجی، مدرس حوزه در مرکز تخصصی حدیث در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک هفته وحدت، راهبرد انقلاب اسلامی را وحدت بین مسلمانان خواند و از جریان‌های تکفیری به عنوان بهترین و مؤثرترین ابزار برای ضربه زدن به مقاومت و انقلاب اسلامی در منطقه نام برد.

 

وی با بیان اینکه مسأله وحدت میان امت اسلامی یک مسأله شعاری نیست، بلکه واقعیت‌های دنیای اسلام این مسأله را برای ما تبیین می‌کند، افزود: وقتی نهضت امام خمینی‌(ره) را از ابتدا مورد مطالعه قرار می‌دهیم، می‌بینیم امام به اسلام دعوت می‌کند و هیچگونه عنصر قومیت و مذهب در او دیده نمی‌شود.

 

استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه قم تصریح کرد: با بررسی و مطالعه دقیق‌تر این مسأله، خواهیم دید که همواره عنصر ملیت و تعصب مذهبی از سوی مخالفان امام راحل و جریان انقلاب اسلامی تبلیغ می‌شده که رهبر کبیر انقلاب اسلامی از آن به جریان آمریکایی‌ها تعبیر می‌کنند.

 

وی ادامه داد: هرچه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد دو عنصر ملی‌گرایی در برابر اسلام‌گرایی و تعصب مذهبی در برابر همزیستی مذهبی به شدت تبلیغ می‌شود و امروز دو جریان تکفیری سنی و شیعی مخالف اما با هدف واحد در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی میانجی، نماد جریان تکفیری سنی را در القاعده و وهابیت که مخالفان خود را به کفر و زندقه متهم می‌کنند قابل مشاهده دانست و گفت: در مقابل جریان تکفیری سنی، جریان تکفیری شیعه قرار دارد که آنها هم مخالفان خود را به کفر و زندقه متهم می‌کنند.

 

این استاد برجسته حوزه مخالفت جریان‌های تکفیری با انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام و رهبری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امروز شاهد نماد جریان‌های تکفیری سنی در سوریه و عراق هستیم که مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند و جریان وهابیت عربستان سعودی نیز از آنان حمایت می‌کند.

 

وی ادامه داد: جریان تکفیری شیعه با راه‌اندازی کانال‌های ماهواره‌ای و حضور فعال در دنیای مجازی، می‌خواهد خود را نماینده شیعه قلمداد کند که از آن جمله می‌توان به جریان‌هایی یاسر الحبیب در انگلستان و جریان اللهیاری در آمریکا اشاره کرد که به مقدسات اهل سنت حمله می‌کنند و البته هر دو جریان مخالف انقلاب اسلامی و اندیشه‌های ‌امام و رهبری هستند.

 

وی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها و غربی‌ها برای مخالفت با انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه، ابزاری مؤثرتر و کارآمدتر از تبلیغ جریان‌های تکفیری پیدا نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: جریان تکفیری سنی و شیعه بهترین و مؤثرترین ابزار برای ضربه زدن به مقاومت و انقلاب اسلامی در منطقه است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی میانجی با اشاره به طرح شعارهای انحرافی در مقابل شعار وحدت، یادآور شد: شعار جریان‌های تکفیری تفرقه و جدایی مذهبی است، به طوری که جریان تکفیری شیعه در مقابل هفته وحدتی که انقلاب اسلامی اعلام کرده است، هفته برائت را اعلام می‌کند.

 

وی تبعات طرح شعارهای انحرافی را تغییر راهبرد جریان مخالف انقلاب اسلامی که در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی است به جریان تفرقه و تعصب مذهبی خواند و تأکید کرد: راهبرد انقلاب اسلامی وحدت اسلامی و همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان مذاهب اسلامی است.

 

مدرس حوزه در مرکز تخصصی حدیث گفت: طرح شعارهای انحرافی مسیر مبارزه با آمریکا و اسرائیل را تغییر می‌دهد، اولین دشمن یک سنی را شیعه و دشمن یک شیعه را سنی معرفی می‌کند و به جای اینکه هم و غم مسلمانان، صرف مبارزه با آمریکا و اسرائیل شود، اختلافات درونی را دامن می‌زند./920/ت302/ن

ارسال نظرات