۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۹۴۵۸۶
نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعت نفت:

برخی تا جایی از ولایت دم می زنند که منافع شخصی شان در خطر نباشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی، شناخت، محبت و اطاعت از امام مان را از ویژگی های منتظران دانست و اظهار داشت: برخی تا زمانی که منافع شخصی خود را در خطر نبینند از ولی فقیه پیروی می کنند.
حجت الاسلام علوي کيا، نماينده ولي فقيه در دانشگاه صنعت نفت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام علوی کیا، نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعت نفت اهواز، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز، با اشاره به شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: این امام بزرگوار در دوران زندگی خود مظلوم زیست و مظلومانه به شهادت رسید.

وی در ادامه بیان داشت: قبر امام حسن عسکری(ع) در خانه خود نیز مورد جنایت سیه دلان تاریخ یعنی وهابیت قرار گرفت و آن را مورد تهاجم قرار دادند.

حجت الاسلام علوی کیا به آغاز زعامت امام زمان(عج) پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: معنای ولایت و امامت معنای گسترده و عمیقی است که تعلیم دین و تشکیل حکومت یکی از ابعاد این معنای گسترده است

کارشناس مسائل دینی با بیان این که شیعه هیچ گاه بدون امام نیست، اظهار داشت: پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) و غیبت ظاهری امام زمان(عج) کار برعهده نائبان خاص حضرت و پس از آن بر عهده نواب عام است.

حجت الاسلام علوی کیا با بیان این که ارتباط شیعه با امام زمان خود هیچ گاه قطع نمی شود، خاطر نشان کرد: کسی می تواند خود را شیعه بداند که مسأله نمایندگی امام زمان(عج) که در اختیار فقها است را پذیرفته باشد.

در مسیر ولایت فقیه بودن اطاعت از امام زمان است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعت نفت پیروی از مسیر ائمه طاهرین را پیروی از فقهای جامع الشرایط و آگاه دانست و گفت: در مسیر ولایت فقیه بودن برابر با اطاعت از امام زمان است و باید گفت که پذیرش ولایت فقیه پذیرش اساس تشیع یعنی امامت است.

حجت الاسلام علوی کیا در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه، شعار سیاسی صرف نیست بلکه شعاری با هدف دفاع از مبانی تشیع است.

حجت الاسلام علوی کیا، شناخت، محبت و اطاعت از امام مان را از ویژگی های منتظران دانست و اظهار داشت: برخی تا زمانی که منافع شخصی خود را در خطر نبینند از ولی فقیه پیروی می کنند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعت نفت با بیان این که اصل در پذیرش ولایت فقیه نباید فهم شخصی باشد، گفت: اطاعت از امام زمان(عج) نیازمند خوسازی و رعایت تقوا در زندگی است./9464/پ202/س

ارسال نظرات