۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۹۴۱۶۷

افتتاح نخستین رواق حرم خواهر امام رضا در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ نخستین رواق و صحن خواهر بزرگوار امام رضا(ع)، بی بی زینب خاتون با اعتبار بالغ بر 637 میلیون ریال پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی در شهرستان سربیشه افتتاح شد.
افتتاح نخستین رواق حرم خواهر امام رضا در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام  محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این حرم با اشاره به این که حرم بی بی زینب خاتون در شهرستان سربیشه از توابع خراسان جنوبی به دلیل غرابت حضرت بی بی زینب خاتون ( خواهر گرامی امام رضا) در استان همواره در مناسبت های تعطیل میزبان قلب های هزاران زائر عاشق است، گفت: براساس مصوبه آماده سازی آستانه مقدسه امام زادگان در استان عملیات ساخت صحن و حرم در استان از 4 سال پیش آغاز شده و امروز اولین رواق و صحن این حرم با اعتباری بالغ بر 637 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

 

وی از افزایش خدمات رفاهی این آستانه مقدس  برای مسافران و دلدادگان اهل بیت خبرداد و گفت: این آستانه در حال حاضر توان خدمت رسانی به بیش از هزار زائر و مسافر را دارد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که برای سنگ کاری رواق و صحن این حرم مطهر 200 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: حضرت بی بی زینب خاتون دخترامام موسی کاظم است که با امام رضا و حضرت معصومه از یک مادر متولد شده اند.

 

 حجت الاسلام گرایلی با بیان این که هر سال بیش از 150 هزار زائر این مرقد مطهر را زیارت می کنند، گفت: بارگاه حضرت بی بی زینب خاتون در زمینی به مساحت 20 هکتار واقع شده است.

 

وی با اشاره به این که پیش بینی می شود این بارگاه تا سال 93 به طور کامل به بهره برداری برسد، ادامه داد: مزار بی بی زینب خاتون در آینده یکی از قطب های مهم گردشگری مذهبی در سطح کشور خواهد بود.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که وجود حضرت بی بی زینب خاتون در خراسان جنوبی مایه برکات معنوی زیاد برای مردم است، گفت: بزودی تاریخچه زندگی این بانوی بزرگوار در قالب یک کتاب منتشر شده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 

 لازم به ذکر است، مساحت صحن این حرم مطهر حدود 462 متر مربع بوده و رواق های این آستانه مقدس 361 متر مربع است./968/پ202/ب

ارسال نظرات