۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۰۵۶۶
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان خبرداد؛

انجام بیش از 40 هزار نفر روز تبلیغ از ابتدای محرم در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به افزایش تعداد مبلغان نسبت به سال گذشته در استان گفت: از ابتدای ماه محرم سه هزار و 345 مبلغ خواهر و برادر برای تبلیغ به مناطق گوناگون اعزام و در 15 روز نخست 40 هزار و 140 نفر روز تبلیغ انجام دادند.
اعزام مبلغان ماه محرم الحرام

صادق عوض زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان ویژگی های تبلیغ در ماه محرم و صفر اظهارداشت: اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با توجه به وظایفی که در ایام محرم و صفر به ویژه در دهه نخست محرم به سبب گسترش آسیب های که گریبان گیر هیأت های مذهبی و یا مراکز و کارگروه های فرهنگی می شود اقدامات گسترده ای انجام داده که شامل بخش های گسترده در استان است.

وی افزود: اعزام مبلغ که از واحد های بسیار مهم، حساس و حیاتی است که در سه بخش تقسیم بندی شده و در مجموع کار تبلیغ و اطلاع رسانی دینی به ویژه شهر های آسیب دیده از جنبه امکانات شهری، آسیب های فکری و فرهنگی که با مشکل جدی روبه رو هستند را برعهده دارند.

عوض زاده تعداد مبلغان درون استان را 2هزار و 230 نفر عنوان کرد و گفت: در خوزستان و مرکز استان دو هزار و 230 نفر مبلغ که 26 هزار و 760 ساعت روز تبلیغ  را بر عهده گرفته که معادل هر نفر 12 فعالیت در روزهای نخست ماه محرم است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از ورود 700 روحانی نخبه به استان خبر داد و اظهارداشت: 700 روحانی نخبه از استان‎های قم، تهران و اصفهان برای تبلیغ دعوت شدند که در استان حضو پیدا کرده و 8 هزار و 400 نفر روز تبلیغ را بر عهده دارند.

وی درباره فعالیت های مبلغان خواهر در ماه محرم بیان داشت: از سال گذشته با گسترش اعزام مبلغان خواهر که پایبند به کار تبلیغ هستند، 415 مبلغ خواهر در استان حضور یافته و چهار هزار و 980 نفر روز کار تبلیغ را انجام دادند.

عوض زاده در جمع بندی کلی از اعزام مبلغان در ماه محرم سال جاری تصریح کرد: از ابتدای ماه محرم سه هزار و 345 مبلغ خواهر و برادر برای تبلیغ به مناطق گوناگون اعزام و در 15 روز نخست 40 هزار و 140 نفر روز تبلیغ انجام دادند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این‌‎که پایان کار مبلغان تا آخر ماه صفر است گفت: نتیجه این فعالیت ها در تفسیر هرچه بهتر اندیشه های اسلام حقیقی بوده و هر اقدام فرهنگی دیگر وابسته به گسترده کردن این اندیشه ها است./9462/ت302/غ

ارسال نظرات