۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۸۷۱۸۸
رییس اداره مبلغان دفتر تبلیغات اصفهان:

عاقبت بخیری دستاورد مناجات روز عرفه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این که عرفه روز بخشش و مغفرت بی پایان الهی است، گفت: روز عرفه فرصت خوبی برای خلوت انسان با خداست تا با درک درست از حقایق بیکران خلقت و آفرینش، از گمراهی و ذلالت و به قرب الهی برسد.
حجت الاسلام امير ارزاني،رييس امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام امیر ارزانی، رییس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، امروز در محل این دفتر، در بیان اهمیت روز عرفه با ذکر حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: «مَنْ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ إِلَى قَابِلٍ إِلَّا أَنْ یَشْهَدَ عَرَفَةَ»؛ یعنی «اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد، غفران برای او نیست، مگر آنکه عرفه را درک کند».

مناجات با خداوند زمینه عاقب بخیری را فراهم می کند

وی در ادامه تصریح کرد: در حقیقت روز عرفه پس از ایام احیای شب قدر به عنوان با فضیلت ‌ترین روز معرفی شده و اگر کسی نتواند در شب قدر به درگاه الهی توبه و استغفار کند، در روز عرفه می‌توانند به درگاه خداوند متعال پناه برده و با مناجات با خداوند زمینه‌های عاقبت به خیری خود را فراهم کند، و در حقیقت عرفه روز مناجات و گفت‌وگوی عارفانه و عاشقانه بندگان با خداوند متعال است.

ریس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این که ائمه اطهار(ع) الگوی کامل مناجات با خداوند متعال هستند، تصریح کرد: مسلمانان و شیعیان با تبعیت و الگو قرار دادن زندگانی ائمه اطهار(ع) زمینه را برای قرب به بارگاه الهی فراهم نمایند و خود را از آلودگی های زندگی مادی برهانند.

حجت الاسلام امیر ارزانی با بیان این که باید زمینه وجودی بهره‌مندی از این روز پر خیر و برکت و روز مناجات را در درون خویش آماده کنیم، عنوان کرد: در مساجد، بقاع متبرکه و اماکن دیگر مذهبی، خواندن دعای عرفه سفارش بسیاری شده است.

مراسم برائت از مشرکین روشن ترین نماد سیاسی حج

وی در ادامه افزود: دعای عرفه دارای مضامین الهی است، قرائت دعای اباعبدالله همراه با تدبیر در مضامین ارزشمند این دعا برای بندگان راهگشا خواهد بود.

حجت الاسلام ارزانی در پایان با اشاره به این که اعلام برائت از مشرکین و همچنین قرائت دعای عرفه در صحرای عرفات در این روز حال و هوای مخصوصی دارد، بیان کرد: اعلام برائت از مشرکین توسط حجاج بیت الله الحرام به عنوان روشن ترین نماد سیاسی حج محسوب می شود و نشانگر این امر است که حجاج در کنار انجام مناسک حج و اعمال عبادی از حق و حقوق مسلمانان در ابعاد سیاسی نیز غافل نیستند./939/پ202/س

ارسال نظرات