۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۸۷۰۶۸
آیت الله کعبی:

تمام نقاط کشور با کمبود روحانی مواجه است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه های علمیه رسالت خطیری برای هدایت جامعه اسلامی و بشری بر عهده دارند، مادامی که نتوانیم به علم الهی دست یابیم، نخواهیم توانست ادامه دهنده رسالت انبیا و اولیای الهی باشیم.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله عباس کعبی، نماینده خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با تأکید بر این‌که طلبگی برای خود آدابی دارد، اظهار داشت: هر آنچه که در زبان جاری می‌شود، باید در مسیر طلبگی و کمال برای تقرب به درگاه خداوند متعال باشد.


عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: یکی از سؤال‌های مهمی که همواره طلبه باید از خود بپرسد این است که برای چه طلبه شدم و هدف چیست؟ اگر بتوانیم پاسخ این سؤال مهم را داشته باشیم و همواره در ذهن خود مرور کنیم، هیچگاه از سالت طلبگی خود منحرف نخواهیم شد.


وی با تأکید بر این‌که طلبه باید همیشه به اصلاح اخلاق پرداخته و نیت از تحصیل در حوزه را خالص کند، تصریح کرد: اگر نیت طلبگی بازسازی شود، شوق و رغبت فوق العاده ای در روحیه طلاب شکل می‌گیرد و با نگرش به افق های بلند کمال و تعالی، طی مسیر بندگی و مشکلات آسوده خواهد بود.


آیت الله کعبی با بیان این‌که طلبه برای پیشرفت معنوی به دو ابزار جهد و رغبت نیاز دارد، گفت: طلبگی و کسوت روحانیت تداوم راه انبیای الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، طلبه هنگامی فاضل و مهذب خواهد بود که به خواسته این بزرگواران عمل کند و راه بندگی حقیقی در درگاه ربوبی را بیاید.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در حقیقت همه می‌توانند خلیفه‌الله شوند که این همان فلسفه خلقت است؛ در روایات هم آمده که خداوند متعال رحمت خود را بر همه بشریت جاری کرده است؛ از این رو باید انسان ها به فکر این باشند که چه ابزاری برای خلیفه الله شدن نیاز دارند.


وی با بیان این‌که علم الهی راه خلیفه اللهی است و این علم را خداوند تبارک و تعالی به انسان آموخت، گفت: ابزار و کار ما طلبه ها علم است، امروز حوزه های علمیه رسالت خطیری برای هدایت جامعه اسلامی و بشری بر عهده دارند، مادامی که نتوانیم به علم الهی دست یابیم، نخواهیم توانست ادامه دهنده رسالت انبیا و اولیای الهی باشیم.


آیت الله کعبی ادامه داد: سطح مقدمات حوزه ابتدای راه خلیفه الله شدن است، طلبه ها باید خود را وقف حوزه و اهداف حوزه بکنند و در مسیر اهل بیت تا پای جان پیش روند و این اصل تحقق رسالت طلبگی است، اگر اینطور شود حوزه علمیه، جهانی بوده و رسالت بین المللی خواهد داشت.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تحقق رسالت جهانی حوزه را نیازمند آشنایی و تسلط طلاب به زبان‌های زنده روز دنیا برای تبلیغ معارف مکتب تشیع دانست و گفت: تمام نقاط کشور با معضل کمبود روحانی مواجه است، این در شرایطی است که نه تنها در ایران بلکه در هر نقطه جهان به مبلغ فاضل و زبان‌دان نیاز داریم./935/د103/ج

ارسال نظرات