۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۸۵۴۵۰
مدیر استانی حوزه علمیه خبر داد؛

آغاز به کار کرسی درس خارج در حوزه علمیه رشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گیلان از راه اندازی رسمی کرسی درس خارج در حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت خبر داد و گفت: تقویت سطوح عالی دروس حوزه یکی از برنامه های مهم مدیریت استانی در این حوزه علمیه است.
حجت الاسلام محمد لاکاني، مدير حوزه علميه گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام محمد لاکانی، مدیر حوزه علمیه گیلان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت علمی هزار طلبه در 14 مدرسه علمیه این استان خبر داد وگفت: صد استاد در حال حاضر در این مدارس علمیه به تدریس مشغول هستند.

 

وی به افتتاح و بهره برداری فاز نخست حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت امروز با حضور حضرت آیت الله سبحانی اشاره کرد و افزود: این حوزه علمیه یکی از بزرگترین مجموعه های حوزوی در خاورمیانه است که زیر نظر نماینده ولی فقیه در گیلان قرار دارد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان از راه اندازی رسمی کرسی درس خارج در حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت خبر داد و گفت: تقویت سطوح عالی دروس حوزه یکی از برنامه های مهم مدیریت استانی در این حوزه علمیه است.

 

حجت الاسلام لاکانی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: به منظور تقویت دروس خارج چهار کلاس درس با ظرفیت 200 نفر برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی از اساتید دروس خارج در حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت خواهند بود، تصریح کرد: همزمان با سال تحصیلی جدید این دروس به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 

حجت الاسلام لاکانی با بیان این که حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت، استان گیلان را یکی از قطب های فرهنگی و اثرگذار جهان اسلام تبدیل خواهد کرد، گفت: تحصیل طلاب داخلی و خارجی در حوزه علمیه رشت می تواند فرصت مناسبی برای تقویت جایگاه حوزوی استان باشد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان، نشر و گسترش مفاهیم دینی را مهم ترین رسالت حوزه های علمیه در تاریخ اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از آرمان های ناب اسلامی بوده و هستند.

 

حجت الاسلام لاکانی با تأکید بر این که امروز بیش از پیش نیازمند تقویت حوزه های علمیه هستیم، تصریح کرد: با راه اندازی یکی از بزرگترین حوزه های علمیه خاورمیانه در رشت به حتم شاهد رونق فعالیت های علمی و پژوهشی در مدارس علمیه گیلان خواهیم بود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان، گسترش فضای آموزشی مدارس علمیه استان را یکی از برنامه های مهم مدیریت استانی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت شاخص های علمی و پژوهشی نیز در کنار توسعه فضای آموزشی مدارس علمیه گیلان در دستور کار ما قرار دارد.

 

وی با بیان این که امروز به برکت انقلاب اسلامی و برنامه های مدیریت حوزه، تقویت کیفیت فضای علمی در حوزه های علمیه پیگیری می شود، تصریح کرد: تقویت حوزه های علمیه بهترین راه برای جلوگیری از گسترش شبهات دینی و هجوم فرهنگی دشمنان است./950/پ202/ع

ارسال نظرات