۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۸۳۸۳۲
همزمان با دهه کرامت؛

ضریح آستانه ملامجددین مکی در ساری پرده برداری شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه کرامت ضریح آستانه مبارکه ملامجددین مکی در ساری پرده برداری شد.
آستانه ملامجددين مکي ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با دهه کرامت و روز تکریم و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه از ضریح آستانه مبارک ملامجددین مکلی ظهر امروز در مرکز استان پرده برداری شد.

 

حجت الاسلام مسعود قربانی، رییس اداره اوقاف وامور خیریه ساری در این مراسم با اشاره به این که ضریح آستانه ملامجددین مکلی دومین ضریح امامزادگان و بقاع متبرکه در مرکز استان است که در سال های اخیر از آن پرده برداری شده است، گفت: برای ساخت و نصب آن 380 میلیون ریال از محل منابع اداره اوقاف وامور خیریه هزینه شده است.

 

وی با بیان این که کار ساخت این ضریح یک سال به طول انجامیده است، افزود: مراحل ساخت و تکمیل ضریح آستانه مبارک ملامجددین مکلی از سوی هنرمندان اصفهان و شهرکرد انجام شد.

 

رییس اداره اوقاف وامور خیریه ساری در ادامه سخنان خود گفت: هدف اصلی بزرگداشت دهه کرامت، گرامیداشت ولایت‌مداری، حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی است که باید برای زنده نگه داشتن این دستاوردهای مهم باید در نهایت دقت انجام شود.

 

وی، دهه کرامت را دهه ارزش‌گذاری به مقام ائمه اطهار(ع) و حب و دوستی با آنان دانست و بیان کرد: همه ما مسلمانان باید برای تکریم اهل بیت (ع) تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که برنامه‌های متنوع فرهنگی در دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان ساری اجرا می‌شود، گفت: برگزاری جشن بزرگداشت میلاد امام رضا (ع) و تجلیل از خادمان افتخاری امامزادگان از برنامه‌های این اداره در امام‌زادگان شاخص شهرستان ساری است.

 

وی  با اشاره به این که مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی علاقه خاصی نسبت به مرحوم ملامجدالدین شهرستان ساری داشت، متذکر شد: نوشته‌ای از مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی در باب کرامت ها و خصوصیات مرحوم ملامجدین ساری وجود دارد که نشان‌دهنده شخصیت بالای این بقعه متبرکه است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری به ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی امامزادگان اشاره کرد و گفت: اماکن متبرکه بهترین مکان برای رسیدن انسان به آرامش معنوی است.

 

حجت الاسلام قربانی همچنین با بیان این که سنت حسنه وقف در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است، گفت: این سنت حسنه یکی از گران‌بها و ارزشمندترین سنت‌های اسلامی و نمونه اعلای باقیات و صالحات است که در آن واقف دسترنج عمرش را در این بانک الهی ذخیره می‌کند تا در عرصه قیامت از ثواب آن بهره‌مند شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری با اشاره به این‌که وقف یکی از احکام و برنامه‌هایی است که با هدف دستگیری از محرومان، تأمین نیازهای اقتصادی و توسعه فرهنگ تشریح شده است، تصریح کرد: وقف اموال در امور عام المنفعه تنها نام واقف آن را زنده نگه نمی‌دارد، بلکه ازرش‌های معنوی و انسانی و مکارم اخلاق همچون نوع دوستی، نیکوکاری و تعاون را نیز در جامعه جاودانه می‌سازد.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که سنت حسنه وقت در قبل از انقلاب به طور کامل به فراموشی سپرده شده بود، خاطر‌نشان کرد: انقلاب اسلامی موجب احیا و شکوفا شدن مجدد سنت وقف در جامعه شد.

 

وی، احیای موقوفات را یکی از مهم‌ترین برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد و گفت: احیای همه موقوفات در کشور نیازمند مشارکت عمومی است و تنها با فرهنگی سازی می‌توان به این مسأله دست یافت./950/پ202/ب

ارسال نظرات