۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۸۳۴۵۱

افتتاح مسجدی در فرانسه پس از 13 سال

خبرگزاری رسا ـ مسجد «السنة» شهر «دونکرک» فرانسه پس از سیزده‌سال، دیروز افتتاح شد.
مسجد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ساخت مسجد «السنه» شهر دونکرک در مرز فرانسه با بلژیک، سیزده‌سال پیش آغاز شد ولی به‌دلیل موانع ایجاد‌شده از سوی گروه‌های اسلام‌ستیز، شهروندان مسلمان تا دیروز موفق به انجام مراسم عبادی و اقامه نماز در این مکان نشدند.

 

مراسم افتتاحیه مسجد و مرکز فرهنگی «السنة» عصر دیروز با حضور شهردار دونکرک، اعضای سفارت مراکش در پاریس و علما و شهروندان مسلمان برگزار شد و نماینده «جمعیت مسلمانان فرانسه»، برگزاری نماز در این مکان را گامی برای پیشبرد همزیستی مسالمت‌آمیز بین شهروندان دانست.

 

همچنین «علال البوکری»، عضو هیئت مدیره مرکز فرهنگی «السنة» طی سخنانی عنوان کرد: از سال 1974 و تغییر قوانین مربوط به مهاجرت، بسیاری از نیازهای مهاجران از سوی دولت تامین شد. در این میان نیاز مسلمانان به اماکن عبادی نیز مورد توجه قرار گرفت. البته کسب مجوز برای ساخت مسجد با مشکلاتی همراه بوده و هست ولی نمی‌توان خدماتی را که تاکنون صورت گرفته است نادیده گرفت.

 

شهردار دونکرک هم با بیان این‌که تاخیر صورت‌گرفته در افتتاح مسجد به دلیل مشکلات سیاسی و مالی بود، تاکید کرد: در ابتدای امر مشکل صدور مجوز برای این مسجد وجود داشت که در سال 2000 میلادی حل و ساخت مسجد آغاز شد ولی پس از آن برخی مسائل مادی و فشار گروه‌های مخالف پیش آمد که افتتاح این مکان عبادی را سیزده‌سال به تعویق انداخت.

 

مسجد و مرکز فرهنگی «السنة» با هزینه‌ای بالغ بر 1.5 میلیون یورو در شهر دونکرک ساخته شده و تمامی مبلغ موردنیاز برای احداث آن از سوی شهروندان مسلمان تامین شده است./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات