۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۸۳۱۹۵
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است

خبرگزاری رساـ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی دهه کرامت را یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی دانست که می توانند رهبری دل های صدها میلیون مسلمان را در اعصار مختلف عهده دار شوند.
حجت الاسلام احمدزاده
حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  با تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت، افزود: این دهه که از اول ذی القعده با ولادت حضرت معصومه(س) شروع و با ولادت امام رضا(ع) پایان می یابد؛ یادآور بسیاری از مسائل عالی و مفاهیم بلند و سازنده در زندگی است.
 
وی دهه کرامت را یادآور لطیف ترین علایق و مهر و وفاداری کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر دانست و اظهار کرد: ملت ایران تحت زعامت مقام معظم رهبری و به برکت نسل پاک حضرت موسی بن جعفر(ع) که در سراسر ایران گسترده شده است، از عطر جانفزای قدسی آن عترت پاک استشمام می کنند و به همین دلیل نیز در جای جای ایران مشاهده می کنیم که فرزاندان آن امام همام ملجأ و پناهگاه مردم شده اند.
 
حجت الاسلام احمدزاده در ادامه دهه کرامت را تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان دانست و تصریح کرد: این دهه در واقع یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی محسوب می شود که می توانند رهبری دل های صدها میلیون مسلمان را در اعصار مختلف عهده دار شوند.
 
وی با بیان این که دهه کرامت یادآور تمام خوبی ها و جمال و کمال انسانی است، اظهار داشت: این دهه تمام مفاهیم سازنده فرهنگ اسلامی را به مسلمانان گوشزد می کند.
 
حجت الاسلام احمدزاده حرم مطهر حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) را کانون دعا و نیایش و قرآن ذکر و اضافه کرد: مردم خراسان افتخار می کنند که زیر سایه امام مهربانی ها، حضرت امام رضا(ع) زندگی می کنند.
 
به گفته این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی همه ما باید سعی کنیم تا با عمل به آموزه ها و دستورات آن حضرت، مطیع و فرمانبردار شایسته ای باشیم تا در جهان باقی، مورد شفاعت او قرار بگیریم.
 
گفتنی است، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) برادر حضرت معصومه(س) همزمان است؛ به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است./9314/ت302/ب
ارسال نظرات