۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۸۱۳۲۰
امام جمعه موقت ساری:

شکل گیری هویت نسل جوان در مسجد مهم ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری، جوانان را مهم ترین و مقدس ترین سرمایه هر کشوری دانست و گفت: برای مبارزه با تهاجم فرهنگی باید هویت جوانان در مساجد شکل گیرد.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، امام جمعه موقت ساری بعدازظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه شهرستان ساری که در آستانه مبارکه ملامجدالدین برگزار شد، جوانان را مهم ترین و مقدس ترین سرمایه هر کشوری دانست و گفت: برای مبارزه با تهاجم فرهنگی باید هویت جوانان در مساجد شکل گیرد.

 

وی با اشاره به توجه ویژه اسلام به نسل جوان، افزود: شریعت محمدی توصیه های فراوانی دراین خصوص دارد و تأکید می کند که این نسل را به خوبی درک کنیم.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که استعمارگران و شیاطین بزرگ می خواهند جوانان را به سوی خود کشانده و آنها را از مسیر دین منحرف کنند، خاطرنشان کرد: همه تلاش غرب خارج کردن نسل جوان از تعبد و دینمداری است.

 

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به تأکید مکرر رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص تهاجم فرهنگی، گفت: متأسفانه برخی ها در آن مقطع به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی غرب توجه نکردند و امروز متوجه خسارت های جبران ناپذیر آن شدند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که اگر مسؤولان به رهنمودهای رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی توجه ویژه داشتند امروز شاهد مشکلات فرهنگی و ناهنجاری ها در جامعه نبودیم، تأکید کرد: در شرایطی که هر روز تهاجم غرب علیه مبانی دینی ما گسترش می یابد باید با یک نگاه کارشناسی در برابر این تهاجم سازمان یافته از ارزش های دینی دفاع کنیم.

 

وی با تأکید بر این که طرح های فرهنگی و اوقات فراغت باید از سطحی نگری خارج شده و به سوی اثرگذاری و هدفمند شدن حرکت کند، تصریح کرد: متأسفانه برخی برنامه های فرهنگی تنها حالت رفع تکلیفی دارد و از اثرگذاری خبری نیست.

 

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به این که متأسفانه امروز خیابان گردی به یکی از معضلات و مشکلات جامعه ما تبدیل شده است، گفت: باید با تقویت و هدفمند کردن برخی برنامه های فرهنگی در جامعه مانع از رواج این موضوع در جامعه اسلامی شویم.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با تقدیر از برنامه های دینی و فرهنگی سازمان اوقاف، گفت: این سازمان با برگزاری برنامه های متنوع  و زیبا نظیر نشاط معنوی گام موثری در مبارزه با تهاجم فرهنگی برداشته است.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت مازندران گفت: سازمان اوقاف با طرح نشاط معنوی، جوانان را با مساجد و امامزادگان پیوند می دهد و اگر شخصیت جوانان ما در مساجد، تکایا، حسینه ها، امامزادگان شکل بگیرد کمتر در معرض انحرافات خواهد بود.

 

حجت الاسلام مسعود قربانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری نیز در این مراسم با اشاره به این که طرح نشاط معنوی در این شهرستان از 15 تیر در ده پایگاه با حضور بیش از 500 دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برگزار شد، گفت: این طرح با حضور روحانیان مجرب بومی، عزامی از قم و برخی مربیان مجرب قرآنی برگزار شد.

 

وی ادامه داد: دوره آموزشی روخوانی، روانخوانی، تجوید،قرائت، مفاهیم، احکام، معارف دینی، نقاشی، خط و نقاشی از جمله بخشی از مهم ترین برنامه های اجرا شده در طرح نشاط معنوی بوده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات