۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۷۸۵۵۵
امام جمعه مرند:

برگزاری یادواره شهدا مقابله با جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت‌زاده دوری از گناهان و گرایش به خیرات و حسنات را از ثمرات این ماه پرخیر و برکت دانست و گفت: مؤمن واقعی کسی است که در مسیر عبودیت و بندگی اهتمام جدی داشته باشد.
امام جمعه مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند امروز در جمع مردم‌ روزه‌دار این شهرستان در یادواره شهدای این شهرستان با تأکید بر استفاده از فضائل معنوی و نورانی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این ماه سفره خوان رحمت و مغفرت الهی به همه عالمیان گسترده شده است، هر کس بنا به ظرفیت خود از این ضیافت بهره مند می شود.


وی دوری از گناهان و گرایش به خیرات و حسنات را از ثمرات این ماه پرخیر و برکت دانست و خاطرنشان کرد: مؤمن واقعی کسی است که بتواند مکارم اخلاقی و فضائل معنوی کسب شده در ماه مبارک رمضان را در دیگر روزهای سال نیز حفظ کند و در مسیر عبودیت و بندگی اهتمام جدی داشته باشد.


امام جمعه مرند با بیان این‌که سیره شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در ماه رمضان می تواند به عنوان الگویی برای زندگی سعادتمند مطرح شود، تصریح کرد: شهدا در شرایطی در جبهه‌های جنگ روزه‌داری می کردند که گرمای سوزان منطقه جنوب کشور در حالت عادی بسیار سخت است.


حجت الاسلام نعمت زاده همچنین خواستار بهره مندی معنوی از فضائل معنوی شب های قدر شد و گفت: شب های قدر بهترین فرصت برای تقرب به درگاه الهی، اعتراف به گناهان و استغفار به درگاه ربوبی است، فرصت توبه در شب قدر را نباید با پرداختن به برخی امور بیهوده از دست دهیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری یادواره‌های شهدا اظهار داشت: یاد و نام شهدا نباید تنها در یادواره خلاصه و تمام شود، ضمن این‌که یادواره های شهدا نباید تبدیل به مجالس ترحیم شود، چراکه شهدا زنده‌اند و ناظر بر اعمال ما، شهدا نظاره‌گر ما در ادامه راهشان هستند.


امام جمعه مرند برگزاری و حضور در یادواره های شهدا را نوعی مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از آموزه های اصیل و حیات‌بخش دین مبین اسلام، فرهنگ ایثار و شهادت است و ایتسادگی در مقابل ظلم و ظالم است، آموزه‌ای که دشمنان را همواره وادار به عقب نشیتی کرده است.


حجت الاسلام نعمت زاده جهاد و شهادت‌طلبی در راه خدا را دو خصلت مؤمنان و افراد متقی عنوان کرد و گفت: امروز باید شهادت‌طلبی و فرهنگ عاشورایی به نسل جوان جامعه انتقال یابد، چراکه هر چه داریم به برکت فرهنگ ایثار و شهادت مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است./935/پ202/ب

ارسال نظرات