۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۷۷۳۸۸
نماینده مجلس خبرگان:

ترویج فرهنگ زکات بستر ساز رونق اقتصادی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که ترویج فرهنگ زکات و حمایت از نیازمندان بستر رونق اقتصادی را در کشور فراهم می کند، افزود: نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات موجب کاهش فاصله طبقاتی در جامعه می شود.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در نشست شورای ستاد احیای زکات، زکات را واجبی الهی دانست و با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در دین مبین اسلام، گفت: در کلام الهی به پرداخت زکات سفارش شده است.

 

وی مهم ترین هدف ترویج فرهنگ زکات در جامعه را تحقق عدالت اقتصادی و از میان برداشتن قشربندی طبقاتی دانست و خاطرنشان کرد: اگر این سنت حسنه دینی به خوبی در جامعه اسلامی نهادینه شود به حتم بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز رفع خواهد شد.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که نهادینه شدن این فرهنگ دینی در جامعه نیازمند توجه و آگاهی بخشی مناسب به مردم است، خاطرنشان کرد: نقش روحانیت به عنوان پناهگاه مردم در آشنایی هرچه بیشتر و بهتر برکات و دستاوردهای زکات به مردم بسیار حائز اهمیت است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، با بیان این که ترویج فرهنگ زکات و حمایت از نیازمندان بستر رونق اقتصادی را در کشور فراهم می کند، افزود: نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات موجب کاهش فاصله طبقاتی در جامعه می شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، سنت دینی زکات را یکی از دستورات مهم الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: اسلام ناب و حقیقی زکات را با هدف ساماندهی وضعیت اقتصادی جامعه ترویج کرده است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که فرهنگ زکات عدالت را در جامعه حاکم خواهد کرد، افزود: باید تلاش کرد تا این فرهنگ غنی و ارزشمند دینی در میان آحاد جامعه ترویج شود.

 

وی با بیان این که گسترش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه شکاف طبقاتی را کاهش خواهد داد، خاطرنشان کرد: زکات موجب بیمه شدن جامعه، نزول رحمت الهی، برکت مال و رفع بسیاری از مشکلات خواهد شد.

 

آیت الله نورمفیدی فضاسازی تبلیغی در خصوص احیاء زکات را تاثیر گذار دانست و عنوان کرد: ترویج فریضه دینی و الهی زکات در جامعه زمینه را برای نهادینه کردن عدالت در تمامی حوزه ها فراهم می کند و به همین دلیل باید به این مهم بیش از گذشته توجه شود.

 

وی با بیان این که گسترش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه شکاف طبقاتی را کاهش خواهد داد، خاطرنشان کرد: زکات موجب بیمه شدن جامعه، نزول رحمت الهی، برکت مال و رفع بسیاری از مشکلات خواهد شد.

 

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر این که باید بخشی از زکات به خانواده های محروم و مستضعف اختصاص داده شود، گفت: یکی از مهم ترین اهداف اسلام از به وجود آوردن فرهنگ زکات کاهش فقر در جامعه است و از این طریق بخشی از مشکلات مالی این افراد رفع می شود.

 

وی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه خودسازی است، افزود: هر کس به فراخور حال خودش در حال ساخت و ساز است و همه ما بر این اساس شاکله وجودی خود را می سازیم که این شاکله براساس عمل ما در این دنیا ساخته شده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات