۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۷۶۴۹۸

اخبار کوتاه اداره کل اوقاف مازندران

خبرگزاری رسا ـ برگزاری 12 محفل انس با قرآن با تلاوت قاری مصری، معافیت مالیاتی موقوفات و نذورات بقاع و اماکن متبرکه و جذب شش هزار نوجوان در طرح نشاط معنوی مازندران از مهم ترین اخبار اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران است.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، برگزاری 12 محفل انس با قرآن با تلاوت قاری در مازندران، معاف مالیاتی موقوفات و نذورات بقاع و اماکن متبرکه و  جذب شش هزار نوجوان در نشاط معنوی مازندران از مهم ترین اخبار اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران است.


12 محفل انس با قرآن با تلاوت قاری مصری در مازندران

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطح استان گفت: در ماه رمضان غیر از برگزاری محافل انس با حضور قاریان، حافظان و گروه های مدیحه سرایی استانی، کشوری و بین المللی 12 محفل انس با قرآن کریم با تلاوت قاری مصری برگزار می شود.

 

وی افزود: قاری مصری استاد « عادل الباز سالم السید » از دوم تا پنجم مرداد ماه برابر با 15 تا 18 ماه مبارک رمضان در محافل انس با قرآن در شهرهای استان مازندران به تلاوت قرآن کریم خواهد پرداخت.

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده این قاری مصری در شهرهای رامسر، تنکابن، چالوس، نور، محمودآباد، آمل، بابل، بابلسر، قائمشهر، نکا، گلوگاه و سورک به تلاوت قــرآن کریم خواهد پرداخت.

 

معاف مالیاتی موقوفات و نذورات بقاع و اماکن متبرکه

 

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: براساس حکم بندهای الف و ح ماده 139 قانون مالیات های مستقیم، موقوفات، نذورات، پذیره، کمک ها و هدایای دریافتی نقدی و غیرنقدی آستان قدس رضوی، آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، آستانه حضرت معصومه(س)، آستان حضرت احمد ابن موسی (ع)، آستان امام خمینی(ره )، مساجد، حسینیه ها، تکایا و سایر بقاع متبرکه از پرداخت موقوفات معاف هستند.

 

وی افزود: قسمتی از درآمدهای این اماکن متبرکه که از سوی بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور و استان به مصرف عمران موقوفات برسد و همچنین آن قسمتی از درآمد موقوفات عام که طبق موازین شرعی به مصرف امور مصرحه قانون موصوف برسد از پرداخت مالیات معاف هستند.

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران اظهار کرد: مقررات تبصره 2 ماده 119 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نیز شرط برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی را تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر تعیین کرده است.

 

وی افزود: مودیان گرامی حداکثر تا 31 تیر فرصت دارند جهت برخورداری از تسهیلات قانونی فوق ، اظهار نامه مالیاتی شامل عملکرد سال 91 را به ادارات دارایی تسلیم کنند.

 

 

جذب 6000 نوجوان در نشاط معنوی مازندران

 

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت: طرح نشاط معنوی امسال در 119 بقعه متبرکه از دهم تیرماه آغاز شده است.

 

وی افزود: در این طرح دو هزار و 590 دانش آموز در مقطع ابتدایی هزار و 910 دانش آموز در مقطع راهنمایی و هزار و 500 دانش آموز در مقطع دبیرستان و بالاتر جذب و در کلاس های این طرح مشغول به فعالیت و آموزش شدند.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به برگزاری این طرح در امامزادگان گفت: این طرح تنها در امامزادگان و بقاع متبرکه با هدف تبدیل به قطب فرهنگی برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: دراین طرح صد مبلغ بومی و اعزامی از قم آموزش مسایل اخلاقی، اعتقادی، دینی و مذهبی شرکت کنندگان را به عهده دارند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: آموزش های روخوانی، روانخوانی، تجوید و آموزش حفظ قرآن کریم بصورت ویژه و کلاس های هنری، ورزشی و اردویی زیر نظر مربیان مجرب در حال برگزاری است و این طرح تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت./950/د101/ش

ارسال نظرات