۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۷۵۷۴۹

کتاب همدان در مشروطه رو نمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «همدان در مشروطه» تألیف مجید فروتن، پژوهشگر حوزه تاریخ و فرهنگ همدان از سوی انتشارات برکت کوثر رونمایی شد.
رونمايي کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجید فروتن، مؤلف کتاب همدان در مشروطه، عصر چهارشنبه، نوزدهم تیرماه درباره تألیف کتاب همدان در مشروطه گفت: در این کتاب، انقلاب مشروطه، دوران مبارزه و آزادی خواهی که از مهم‌ترین رخدادهای تاریخ معاصرمورد تحلیل و بررسی قرار داده شده است.


وی افزود: بازگویی نقش واقعی همدان در انقلاب مشروطه هدف اصلی تألیف این کتاب است به لحاظ این‌که این حرکت و نقش مهم تا کنون در یک مجموعه مستقل مورد بررسی قرار نگرفته و نقش بزرگان، مبارزان، انجمن‌های همدان در این اتفاق بزرگ بیان نشده است.


فروتن ابراز داشت: این کتاب  تلاش می‌کند در قالب یک کار پژوهشی در اسناد و منابع به جای مانده بیانگر واقعی خواسته‌ها و اقدامات مردم همدان در عصر مشروطه باشد و در ماحصل سخن به یک نتیجه کلی درباره نقش مهم همدان در دوران مشروطیت برسد.


وی بیان داشت: این کتاب مشتمل بر  چهار بخش همدان قبل از مشروطیت، همدان در مشروطیت، فعالیت‌های سیاسی اجتماعی و فرهنگی و اندیشه‌ها و آراء مشروطیت است.

گفتنی است، انتشارات برکت کوثر این کتاب را  با قیمت هفت هزار تومان منتشر کرده است./957/پ203/ن

ارسال نظرات