۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۷۳۵۵۹
با صدور بیانیه ای؛

حوزه علمیه گلستان کشتار شیعیان در مصر را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه گلستان با صدور بیانیه ای کشتار شیعیان مظلوم در کشور مصر را محکوم کرد و از علمای جهان اسلام خواست که نسبت به این اقدام وحشیانه بی تفاوت نباشند.
بي تفاوتي ارتش مصر به شکنجه يکي از شيعيان در اين کشور

به گزارش خبرگزاری رسا در گرگان، حوزه علمیه گلستان امروز با صدور بیانیه ای کشتار شیعیان مظلوم در کشور مصر را محکوم کرد و از علمای جهان اسلام خواست که نسبت به این اقدام وحشیانه بی تفاوت نباشند.

 

در این بیانیه آمده است: از دیرباز، پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در کنار برادران مسلمان خویش از دیگر مذاهب اسلامی، در کمال صلح و آرامش و با رعایت اخلاق و منش اسلامی زیسته‌اند، با این حال، همواره، دست‌هایی در پس پرده خیانت و تزویر، کوشیده بذر نفاق و دشمنی را بین پیروان مذاهب اسلامی و در سرزمین‌های اسلامی بیفشاند و گامی به سوی تحقق اهداف پلید خویش بردارد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است، خبر حمله تجاوزکارانه عده‌ای از مسلمان‌نمایان سلفی باردیگر جهان اسلام را در غم فرو برد و به شهادت رسیدن چهار انسان بی‌گناه به جرم هواداری از مکتب اهل بیت پیامبر(ص) در مصر، لکه ننگی بر پیشانی شیوخ مرتجع بوده که با حمایت از تکفیری‌های خشن به دنبال حفظ منافع آمریکا و اسرائیل هستند.

 

این بیانیه می افزاید، علمای جهان اسلام نباید نسبت به این اقدام وحشیانه بی‌تفاوت باشند، چراکه بی‌شک ترسیم چهره خشن از اسلام که مظهر عطوفت و مهربانی است و هدف پیامبرش اتمام مکارم اخلاق و خود مظهر خلق‌العظیم است؛ چیزی جز خواسته آمریکا و دشمنان اسلام نیست.

 

حوزه علمیه گلستان با محکومیت این اقدام وحشیانه افزود: بطور قطع عاملان این جنایت‌، عمال رژیم صهیونیستی بوده و مسلمان محسوب نمی‌شوند، اما انتظار می‌رود در چنین شرایطی که دشمن به خون شیعه و سنی در سوریه، لبنان، مصر، عراق، افغانستان، پاکستان چشم دارد، علمای اهل سنت و سایر علمای جهان اسلام، دولت مصر و آحاد مسلمانان در قبال این اقدام تروریستی سکوت نکرده و اجازه تکرار چنین اقداماتی را ندهند./950/د101/ش

ارسال نظرات