۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۷۲۷۷۱
با همکاری مبلغان دینی؛

260 پایگاه بوستان معرفت در مازندران راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از راه اندازی 260 پایگاه بوستان معرفت همزمان با آغاز فصل تابستان در مناطق مختلف استان با همکاری مبلغان دینی خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست خبری در بابل با تقدیر از حضور بی نظیر ملت ایران در 24 خرداد، گفت: ملت بزرگ ایران حماسه ای خلق کردند که در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ماندگار خواهد شد.

 

وی حضور ملت بزرگ ایران را دشمن شکن دانست و با بیان این که این حضور حماسی مدیون رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی است، افزود: مقام معظم رهبری با نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی بستر تحقق حماسه سیاسی را فراهم کردند.

 

حجت الاسلام شکریان، 24 خرداد را تجلی حضور ملت ایران در دفاع از نظام و ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: مردم کشورمان بار دیگر به همه دنیا ثابت کردند که همچنان پشتیبان نظام و ولایت هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به تلاش دشمنان برای حضور کمرنگ مردم در پای صندوق های رأی اشاره کرد و افزود: علیرغم همه این تلاش ها ملت ولایی و هوشمند ایران اسلامی حماسه ای آفریدند که همواره ماندگار خواهد ماند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: این سازمان از ابتدای تأسیس آن تاکنون همه تلاش خود را در جهت تحقق رهنمودهای رهبری نظام به کار گرفته است.

 

حجت الاسلام شکریان از فعالیت تبلیغی 80 روحانی مستقر در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: خوشبختانه عملکرد این مبلغان دینی در مناطق تبلیغی آنها مثبت است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران حضور مبلغان دینی درمناطق محروم و روستایی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده حضور مستمر مبلغان در مناطق مختلف ناهنجاری های اجتماعی کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

 

وی با بیان این که این تعداد روحانی مستقر پاسخگوی نیاز همه مناطق استان نیست، ادامه داد: با توجه به شرایط گردشگر پذیر بودن مازندران، نیازمند حضور بیشتر مبلغان دینی در مناطق مختلف هستیم.

 

حجت الاسلام شکریان همچنین از فعالیت 447 مرکز و خانه قرآنی در مناطق مختلف مازندران خبر داد و گفت: استان در عرصه فعالیت های قرآنی همواره حائز رتبه های بسیار خوبی در سطح کشور بوده است.

 

وی همچنین به وجود 85 کتابخانه روستایی در مساجد و شبستان های مساجد شهری استان خبر داد و گفت: علاوه بر این خدمات اینترنتی تبیان نیز در شهرهای ساری، بابل و چالوس خدمات فرهنگی مناسبی را به عموم مردم ارائه می دهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به فعالیت دبیرستان های علوم و معارف صدا در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این مدارس در شهرهای ساری، بابل و چالوس مشغول فعالیت هستند و تاکنون نیز عملکرد مناسبی داشته اند.

 

وی در ادامه سخنان از برگزاری سه هزار و 187 کلاس آموزش قرآنی سال گذشته در مازندران خبر داد و افزود: علاوه بر این 50 دوره تخصصی قرآنی نیز در سال 91 برگزار شد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که تاکنون بیش از هفت هزار نفر در 26 رشته تخصصی از سوی سازمان تبلیغات گواهینامه پایان دوره دریافت کرده اند، تصریح کرد: خوشبختانه در عرصه فعالیت های قرآنی مازندران جز استان های برتر کشور محسوب می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به تشریح برنامه های فرهنگی، تبلیغی کانون قرآن پرداخت و اظهار داشت: برگزاری محافل انس با قرآن، نمایشگاه قرآنی، مجامع قرآنی، همایش ها و مسابقات، اعزام قاری، حافظ قرآن و داور به محافل و مسابقات قرآنی و ارائه مشاوره قرآنی، برگزاری جشنواره های قرآنی و راه اندازی بانک اطلاعات قرآنی از برنامه های مهم دارالقرآن مازندران است.

 

وی در سخنان خود به با بیان این که واحد اعزام مبلغ این سازمان هر ساله در بیش از 25 مناسب مبلغانی به مناطق مختلف استان اعزام می کند، افزود: این سازمان هر ساله به طور متوسط 12 هزار مبلغ را به مناسبت های مختلف به شهرها و مناطق روستایی اعزام می کند. 

 

این مسؤول فرهنگی، حمایت و پشتیبانی از 22 باب مسجد محوری، حمایت و تجهیز 85 باب کتابخانه های شبستان مساجد، حمایت از 180 مسجد فعال، برگزاری مراسم نکوداشت مساجد، تغذیه فکری و ارسال نرم افزار و کتب برای ائمه جماعات دستگاه های دولتی، اعزام ائمه جماعات به مساجد فاقد روحانی، ارسال اقلام فرهنگی به مساجد و نمازخانه های بین راهی، برگزاری گردهمایی ویژه شهرستانی برای ائمه جماعات مساجد، اهدای یارانه به 22 باب مسجد محوری جهت استفاده از فضای مجازی اینترانت رایگان را از فعالیت های مهم امور مساجد این اداره کل عنوان کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان از راه اندازی 260 پایگاه بوستان معرفت در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: این پایگاه ها با حضور مبلغانی از قم و بومی در ایام تعطیلان فعالیت های دینی و فرهنگی خواهند داشت./950/پ202/ش 

ارسال نظرات