۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۷۲۴۸۷
با حضور سردار فضلی؛

زائر سرای جوادالائمه قم افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ‌ مراسم افتتاحیه زائر سرای جوادالائمه(ع) مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم با حضور سردار فضلی برگزار شد.
افتتاحيه زائر سراي جوادالائمه افتتاحيه زار سراي جوادالائمه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه زائر سرای جوادالائمه(ع) مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم با حضور سردار فضلی در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم یعقوب سلیمانی رییس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در سخنانی، گفت: همه تلاش کردند تا با وجود مشکلات اقتصادی در سال گذشته، کیفیت پروژه حفظ شود و این پروژه زودتر از زمان‌بندی پیش‌بینی شده به پایان رسید.
حجت‌الاسلام ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا نیز در این مراسم با بیان این‌که حرکت در مسیر انتظار و صیانت از جمهوری اسلامی با فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به دست می‌آید، ابراز کرد: اگر می‌خواهیم جوانان ما حفظ شوند و بیداری اسلامی از مسیر خود منحرف نشود باید در جهت ترویج این فرهنگ تلاش کرد.
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در کشور، اظهار کرد: ترویج این امر نیازمند برنامه ریزی است و با شعار نمی توان به این مهم دست پیدا کرد.
حجت‌الاسلام ماندگاری در ادامه با اشاره به افتتاح زائر سرای جوادالائمه(ع)، گفت: سی و چهار سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما نگران روحیه جهاد، ایثار و شهادت مردم هستیم و این مراکز و امکانات جایگاهی مهم برای ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است که باید به خوبی از آنها استفاده شود.
در ادامه این مراسم سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور طی سخنانی با بیان این‌که مردم به فضل الهی حماسه بزرگی را خلق کرده و آنچه که مد نظر رهبری بود محقق شد، گفت: مردم در مقابل چشمان دشمنان و تبلیغات گسترده آنها، حضوری معنا دار و بزرگ داشتند و شکستی دیگر به دشمنان تحمیل کردند.
وی با بیان این‌که توسعه کمی و کیفی راهیان نور از مطالبات رهبر معظم انقلاب بود، گفت: امروز خوشبختانه راهیان نور از کمیت و کیفیت مناسبی برخوردار است و با زدید از مناطق جنگی از حدود چهارصد هزار نفر امروز به بیش از  4 میلیون نفر رسیده است.
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بیان داشت: امروز فضای مناسبی در طول سال برای دانش آموزان و جوانان در مناطق جنگی فراهم شده است.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه نقش روحانیت در تقویت راهیان نور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 20 هزار روحانی در مناطق جنگی به تبلیغ و ترویج دین فعالیت کردند.
گفتنی است، در پایان این مراسم با لوح تقدیر از مسؤولان سپاه علی‌بین ابی طالب(ع) و دست‌اندرکاران این پروژه از سوی سردار فضلی تقدیر به عمل آمد.
کلنگ احداث زائرسرای جوادالائمه(ع) در 27 مردادماه سال 1390 زده شد و زمان‌بندی پروژه نیز 24 ماه بود که با پیگیری‌های مستمر سپاه و بسیج قم ساختمان آن در مدت 21 ماه ساخته و آماده بهره‌برداری شد.
ساختمان این زائرسرا در پنج طبقه شامل طبقه همکف (لابی و رستوران) و چهار طبقه اقامتی بوده و هر طبقه نیز دارای 18 اتاق و 16 سوئیت هتلی است و همه امکانات مورد نیاز در اتاق‌ها فراهم شده است.
زیربنای این زائرسرا با احتساب موتورخانه 3364 متر مربع بوده و دارای 344 متر سنگ‌کاری محوطه و 140 متر جدول‌گذاری است ضمن اینکه خیابان ضلع جنوبی محوطه آن نیز به طول 550 متر احداث شده است./927/پ202/پ
ارسال نظرات