۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۷۱۶۴۶
حماسه حضور (29)؛

رییس جمهور آینده اعتدال سیاسی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد رأی خود را به صندوق شعبه ثبت‌نام و اخذ رای 582 مسجد ایزدی مشهد انداخت.
آيت الله علم الهدي

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد دقایقی پیش در مسجد ایزدی مشهد واقع در خیابان امام رضا(ع) رأی خود را به صندوق اخذ رأی انداخت.

 نماینده مجلس خبرگان رهبری با حضور در مسجد ایزدی مشهد در جمع پرشور مردم حضور یافت و رأی خود را به صندوق انداخت.

 آیت الله علم الهدی٬ امام جمعه مشهد در گفت وگو با رسا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی براین که شرکت در انتخابات واجب شرعی است٬ اظهار داشت: در واقع شرکت نکردن در انتخابات ترک واجب شرعی و حرام است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم در انتخاب اصلح باید به کسی رأی بدهند که به اصول انقلاب نزدیک تر باشد٬ تصریح کرد: هرکس که به این اصول از لحاظ فکری٬ مبانی٬ روش و ارزش ها نزدیکتر است و از جریان های رفاه طلب و اشرافی فاصله دارد در واقع اصلح است.

وی با بیان این که رییس جمهور آینده باید اعتدال سیاسی داشته باشد٬ تصریح کرد: در واقع اعتدال سیاسی برای رییس جمهور آینده بدین معناست که نباید ازامام (ره) عقب یا جلو بیفیتد و پشت سر رهبری حرکت کند و همفکر وهمدل راهبردهای رهبر معظم انقلاب باشد و هر تفکری به غیر از این باطل است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: رییس جمهور آینده باید همه مشکلات کشور را حل کند بدین معنا که راهبرد حل این مشکلات متکی بر تجربیات وعبرت های گذشته باشد و بنا به سخنان رهبر معظم انقلاب نقطه های مثبت دولت های گذشته را داشته باشد و فاقد نقطه های منفی باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر تکیه گاه برنامه های رییس جمهور آینده عبرت ها و تجربیات گذشته باشد ارزشمند است و در این راستا نباید رییس جمهور خیالی فکرکند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با حضور در مسجد ایزدی مشهد در جمع پرشور مردم حضور یافت و رأی خود را به صندوق انداخت.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 امروز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های اخذ رای سراسر کشور آغاز شده است.

گفتنی است٬ در انتخابات امسال، 50 میلیون و 483 هزار و 192 نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از این میان یک میلیون 631 هزار و 206 نفر نیز رای اولی خواهند بود و از این تعداد رای اولی ها، 831 هزار و 644 نفر مرد و 799 هزار و 562 نفر این رای دهنده ها نیز خانم هستند.

به طور میانگین دو نفر از هر صندوق اخذ رای در استان حفاظت می کنند و حدود 15 هزار نفر نیروی انتظامی از صندوق های اخذ رای سراسر استان حفاظت می کنند./934/پ201/س

ارسال نظرات