۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۷۱۶۲۴
حماسه حضور (20)؛

مشارکت حداکثری حاصل اعتماد به نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حبیب الله مهمان نواز، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی و شماری از اعضای شورای تأمین استان خراسان شمالی، با حضور در مسجد انقلاب بجنورد، رأی خود را به صندوق انداختند.
 آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، در نخستین ساعات رأی گیری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه مرکز استان، میرعلم سیدی، دادستان بجنورد، احمد کیخسروی، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی و ... با حضور در شعبه شماره 38 اخذ رأی مستقر در محل مسجد انقلاب بجنورد، رأی خود را به صندوق انداختند.

آیت الله مهمان نواز در هنگام رأی دادن در جمع مردم عنوان کرد: حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات، نقش مهمی  در مسائل بین المللی مربوط به نظام اسلامی دارد.

وی با بیان این که امروز انتخابات به صورت شفاف و آزاد و بر پایه قسط و عدل برگزار می شود، اظهار داشت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات، در واقع نشان دهنده اعتماد آنها به نظام اسلامی و ساز و کار قانونی انتخابات در کشور است.

آیت الله مهمان نواز همچنین بر انتخاب گزینه اصلح تأکید کرد و افزود: باید همه واجدین شرایط رأی برای شناخت کاندیدای اصلح تلاش مضاعفی انجام دهند تا شخص شایسته ای برای تصدی پست ریاست جمهوری کشور انتخاب شود.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد نیز در هنگام رأی دادن در مسجد انقلاب این شهر، عنوان کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تحریم و تهدیدهای دشمنان نظام اسلامی را باطل می کند.

وی با بیان این که تحقق حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری با مشارکت گسترده مردم میسر می شود، اظهار داشت: به فضل الهی تحقق حماسه سیاسی، سبب عقب نشینی دشمنان و زمینه ساز خلق حماسه اقتصادی می شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، اضافه کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی پیرامون انتخابات و سلامت آن در کشور، ادعاهای نادرست و گزافی را طرح می کنند اما مردم مؤمن و با بصیرت ایران اسلامی، با حضور خود در پای صندوق های رأی بار دیگر با انقلاب و نظام اسلامی تجدید بیعت می کنند و به دشمنان نشان می دهند که همانند گذشته برای حفظ انقلاب خود ایستادگی می کنند.

گفتنی است، رأی دادن آیت الله مهمان نواز، حجت الاسلام یعقوبی و دیگر اعضای شورای تأمین خراسان شمالی در محل مسجد انقلاب بجنورد در حالی انجام شد که محمود احمدی بیغش؛ استاندار خراسان شمالی که رییس شورای تأمین استان نیز محسوب می شود، در اقدامی بدون اطلاع رسانی قبلی، رأی خود را در شهرستان اسفراین به صندوق انداخت.

صبح جمعه استاندار خراسان شمالی به همراه شماری از مسؤولین استانداری و مسؤولین شهرستان اسفراین، رأی خود را در یکی از شعب رأی گیری شهر اسفراین به صندوق انداخت.

محمود احمدی بیغش را در هنگام رأی دادن، امام جمعه اسفراین، فرماندار این شهرستان و شماری دیگر از مسؤولین شهرستانی همراهی می کردند.

استاندار خراسان شمالی صبح امروز در هنگام رأی دادن در اسفراین، حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی را مایه یأس و ناامیدی دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: همه باید برای خلق حماسه مورد نظر مقام معظم رهبری به صحنه بیایند.

محمود احمدی بیغش با اشاره به اینکه رأی تک تک مردم ایران برای تعیین سرنوشت کشور مهم است، اظهار داشت: مشارکت حداکثری در انتخابات امروز، تجدید بیعت دوباره مردم با نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم خراسان شمالی سال گذشته در جریان سفر مقام معظم رهبری به این استان با استقبال بی نظیر خود حماسه ای تاریخی خلق کردند، تصریح کرد: در انتخابات امروز نیز مردم خراسان شمالی به همراه مردم دیگر استان های کشور حماسه 24 خرداد را تحقق می بخشند.

رأی گیری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان شمالی از ساعت هشت صبح جمعه 24 خرداد ماه همزمان با دیگر استان های کشور آغاز شده است.

انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری در سطح هشت شهرستان استان و در 726 روستای بالای 20 خانوار و 20 شهر برگزار می شود و رأی دهندگان می بایست ضمن داشتن تابعیت جمهوری اسلامی، در زمان اخذ رأی حداقل 18 سال تمام سن داشته باشند.

در خراسان شمالی به منظور برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 72 شعبه اخذ رأی شامل 303 شعبه شهری، 751 شعبه روستایی و 15 شعبه عشایری پیش بینی شده است./934/پ201/س

ارسال نظرات