۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۷۱۳۰۵

چند خبر کوتاه انتخاباتی از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نشست سیاسی در مدرسه علمیه خواهران شبستر و الزام سکونت یک ساله شرط برای رای‌دهندگان انتخابات شوراها از مهمترین اخبار کوتاه انتخاباتی از آذربایجان شرقی است.
حضور مردم در انتخابات رياست جمهوري

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، نشست بصیرتی و سیاسی با موضوع یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مدرسه علمیه خواهران الزهرا‌(س) شهرستان شبستر برگزار شد.

حجت‌الاسلام توفیق‌ راد، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر در این نشست با اشاره به اهمیت انتخابات ایران و نقش ایران در امور بین‌الملل تصریح کرد: هم‌اکنون ایران به عنوان یک قدرت در جهان محسوب شده  و تمام معادلات دشمنان  خود را نقش بر آب کرده است.

وی با بیان این‌که نظر شورای نگهبان حجت است و وظیفه کسی که پایبند به اصول و ارزش‌های اسلامی است تمکین در مورد نظر این شوراست، به گروه‌ها و سلایق مختلف شرکت کننده در  انتخابات اشاره کرد و در تبیین اهداف این گروه‌ها به ایراد سخن پرداخت.

مناطق زلزله‌زده ارسباران آماده مشارکت در حماسه‌ سیاسی هستند

محمدعلی نصرتی، رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران تعداد شعب اخذ رأی در آذربایجان شرقی را سه هزار و 128 شعبه اعلام کرد و گفت: از مجموع این تعداد، دو هزار و 462 شعبه ثابت به همراه 666 شعبه سیار، پذیرای آرای مردم در حماسه 24 خرداد خواهند بود.

وی با بیان این که یک هزار و 324 شعبه اخذ رأی استان، شهری و یک هزار و 804 شعبه روستایی است، افزود: در مجموع 59 شهر و 1770 روستای استان، پنج هزار و 971 نفر جهت عضویت در شوراها انتخاب می‌شوند که از این تعداد، 349 عضو مربوط به شوراهای شهری و پنج هزار و 622 عضو مربوط به شوراهای روستایی است.

نصرتی تعداد کل واجدان شرایط شرکت در انتخابات پیش رو در آذربایجان شرقی را دو میلیون و 831 هزار و 886 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، یک میلیون و 996 هزار و 809 نفر در شهرها و 825 هزار و 77 نفر در روستاها ساکن هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: مردم غیرتمند و ولایتمدار آذربایجان شرقی همچون دیگر هموطنان در جای جای میهن عزیز اسلامی برای خلق حماسه‌ای ماندگار لحظه‌شماری می‌کنند.

وی افزود: به این منظور برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و ساز و کارهای لازم برای رقم خوردن یک حماسه باشکوه و ماندگار فراهم شده است.

حمایت سپاه و بسیج از کاندیدای خاص کذب است

علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در جمع بسیجیان تبریز اظهار داشت: باید مطیع امر رهبری باشیم؛ چرا که ایشان از ما خواسته‌اند در سیاست و اقتصاد حماسه‌آفرینی کنیم تا ایران با اقتدار به راه خود برای اعتلا و پیشرفت ادامه دهد.

وی تأکید کرد: انقلاب ما یک حرکت پیش‌برنده و یک مقابله جدی در برابر اسراییل و آمریکا است؛ از این رو هر سال ما باید حضورمان در صحنه‌های انقلاب بیش از سال‌های گذشته باشد و از انقلابمان دفاع کنیم، اگر می‌خواهیم رضایت امام و شهدا را جلب کنیم باید حماسه‌آفرینی کنیم، نفس حضور ما سبب عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

پورجمشیدیان تصریح کرد: کسانی که می‌گویند سپاه و بسیج پشتیبان فلان کاندیداست به سپاه و بسیج جفا کرده‌ اند؛ باید تلاش کنیم که مردم پای صندوق‌های رأی بیایند، معیارهایی که امام و رهبر انقلاب با توجه به جریانات فرمودند برای مردم تشریح کنیم.

الزام سکونت یک ساله شرط برای رأی‌دهندگان انتخابات شوراها

الهوردی دهقانی، دبیر هیأت نظارت آذربایجان‌شرقی ‌گفت: رأی دهندگان انتخابات شوراها در شهرهای زیر 100 هزار نفر باید سکونت حداقل یک ساله داشته باشند. با توجه به این توضیح قانونی کارگرانی که در قالب ستادهای معین و از سایر شهرها و یا استان‌ها، برای بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی همت کرده‌اند و در حال همکاری در این مناطق هستند با توجه به سکونت کمتر از یکسال نمی‌توانند در انتخابات شوراها شرکت کنند.

وی با اشاره به این اصل که در بند 3 ماده 25 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی آمده در عین حال اضافه کرد: سکونت خانواده بدون سرپرست نیز می‌تواند زمینه رأی دادن خانواده و سرپرست را در شهرها و روستاهای یاد شده ممکن سازد.

دهقانی با بیان این‌که در آذربایجان شرقی آرای مردم برای شوراها در 3 هزار و 128 شعبه اخذ و جمع آوری می‌شود، گفت: از کل شعب اخذ رای یک هزار و 804 شعبه مربوط به روستاها و یک هزار و 324 شعبه در شهرها برپا می‌شود. همچنین 666 شعبه اخذ رای سیار برای این دوره از انتخابات شوراها در آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی شده که از این تعداد 41 شعبه سیار در شهرها و 625 شعبه نیز در روستاها اقدام به جمع آوری آرا می‌کنند./935/د101/غ

ارسال نظرات