۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۶۵۷۶۰
امام جمعه اهل سنت راز و جرگلان:

هتک حرمت صحابه پیامبر اکرم با هدف تفرقه افکنی است

خبرگزاری رسا - امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی راز و جرگلان در خراسان شمالی با اشاره به هتک حرمت ضریح و مرقد حجر بن عدی در سوریه گفت: این اقدام بی شرمانه با هدف ایجاد تفرقه در بین مسلمین انجام شد.
حجر بن عدي

آخوند رحیم بردی صمدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان راز و جرگلان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ضمن محکوم کردن هرگونه هتک حرمت به مقدسات ادیان الهی، عاملان هتک حرمت اماکن مذهبی در سوریه را مسلمان نماهایی دانست که به اسم اسلام، جنایت های هولناکی را انجام می دهند.

وی با بیان این که جامعه اهل سنت خراسان شمالی این اقدام غیرانسانی و غیراسلامی را به شدت محکوم می کند، اظهار داشت: بر اساس آیه صریح قرآن هرگونه نبش قبر و هتک حرمت میت گناهی کبیره بوده و عاملین این جنایت با انجام آن نشان دادند که هیچ گونه سنخیت و تناسبی با اسلام و قرآن ندارند.

آخوند صمدی هتک حرمت مقدسات دینی را یکی از نقشه های استکبار در کشورهای اسلامی ذکر کرد و افزود: قدرت های استکباری با طرح ریزی اقدامات تفرقه افکن در بین مسلمانان سعی دارند اهداف استعماری و سودجویانه خود را در منطقه خاورمیانه دنبال کنند.

روحانی اهل سنت خراسان شمالی وظیفه مسلمانان در برابر این گونه اقدامات دشمنان با همکاری تکفیری ها و سلفیون ناآگاه را اتحاد و انسجام بیشتر در راستای حفاظت از اهداف جمیع مسلمین دانست و گفت: در این مورد اخیر نیز علما و روحانیون اهل سنت و شیعه کشورهای مختلف بیانیه صادر کرده و انزجار خود را از این اقدام نادرست اعلام کرده اند، اما لازم است با واکنش و پیگیری صحیح مانع از تکرار چنین وقایعی شویم.

 گفتنی است، پنج شنبه 12 اردیبهشت ماه سال جاری، تروریست های سوری مرقد حجر بن عدی کندی از اصحاب حضرت محمد(ص) و امام علی(ع) را در منطقه مرج عذرا دمشق نبش کردند و پیکر وی را به مکان نامعلومی انتقال دادند.

در پی این اقدام گروه تروریستی النصره وابسته به سازمان القاعده با انتشار بیانیه ای در فضای مجازی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

در واکنش به هتک حرمت مرقد حجر بن عدی در سوریه تجمع‌های اعتراض آمیز فراوانی از سوی شیعیان برگزار شد و این اقدام از سوی دولت‌های ایران، سوریه و عراق و همچنین حزب الله لبنان و مراجع تقلید محکوم شد.

علاوه بر این حوزه‌های علمیه ایران در اعتراض به این واقعه یک روز تعطیل شد و راهپیمایی های اعتراضی در کشورها و شهرهای مختلف اسلامی به راه افتاد.

حجر بن عدی کندی از یاران امام علی(ع) و فرمانده سپاه ایشان در جنگ نهروان علیه خوارج بود و در جریان صلح امام حسن(ع) با معاویه نیز با اینکه خواستار نبرد بود، اما به فرمان امام عصر خویش گوش فرا داد و از این دستور تبعیت کرد.

پس از شهادت امام حسن مجتبی(ع) و گرویدن شیعیان به اباعبدالله الحسین(ع)، معاویه دستور داد شیعیان نزدیک به آن حضرت(ع) را زیر نظر گرفته و آزار و اذیت کنند که در این میان بسیاری از آنها به شهادت رسیدند و حجر بن عدی هم در این بین جزء کسانی بود که بغض و کینه امویان گریبان او را گرفت و طعم شیرین شهادت را چشید./934/ت302/ل 

ارسال نظرات