۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۶۵۵۷۰
مدیر عامل هلال احمر قم:

آموزش مردمی بهترین راه مقابله با حوادث است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل هلال احمر قم بر ضرورت آموزش‌های مردمی برای مقابله با حوادث تأکید کرد و گفت: وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد اغلب افرادی که برای کمک رسانی در صحنه حاضر می‌‌شوند مردم هستند.
جمعيت هلال احمر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا ظهیری مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی، با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی و بوشهر اقدامات هلال احمر را مورد توجه قرار داد و گفت: سرعت و دقت در کار جست‌وجو، اسکان، تغذیه، حمایت‌های روانی و کمک‌های اولیه در این حوادث از بارزترین ویژگی‌های هلال احمر بود.
وی بر ضرورت آموزش‌های مردمی برای مقابله با حوادث تأکید کرد و گفت: وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد اغلب افرادی که برای کمک رسانی در صحنه حاضر می‌‌شوند مردم هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در حوادثی که اتفاق می‌افتد کسانی که از هلال احمر برای خدمت‌رسانی اعزام می‌شوند حدود صد نفر هستند و بقیه را مردم تشکیل می‌دهند.
ظهیری از برگزاری کلاس‌های آموزش امداد در سال جاری خبر داد و گفت: هرچه مردم بیشتر با تکلیف خود در حوادث آشنا شوند کار جمعیت هلال احمر هم آسان‌تر می‌شود.
وی با بیان این‌که آموزش‌های امداد و نجات در کانون‌های مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و برای طلاب حوزه‌های علمیه دایر است، ابراز کرد: این آموزش‌ها برای آمادگی هرچه بیشتر شرکت کنندگان در مواجهه با حوادث احتمالی صورت می‌گیرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم یکی از برنامه‌های هلال احمر استان را برگزاری اردوهای جهادی دانست و گفت: این اردوها بیشتر سمت و سوی فرهنگی و مذهبی دارد.
ظهیری با بیان این‌که در کشور خیران فراوانی وجود دارند، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا ارتباط و مشارکت میان خیران و نیازمندان را در سال جاری بیشتر کنیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از تحصیل هفتصد دانشجو در دوازده رشته تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر خبر داد و گفت: البته رشته‌های دیگر نیز در این دانشگاه وجود دارد و در حال برنامه ریزی برای گسترش این دانشگاه هستیم.
ظهیری با بیان این‌که کار در هلال احمر نیازمند یک نظارت شرعی است، ابراز کرد: از این رو برای پیشبرد بهتر امور از وجود روحانیت استفاده می‌کنیم./927/پ202/پ
ارسال نظرات