۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۱۶۵۵۲۳
آیت الله اراکی تبیین کرد؛

بسترسازی دشمن برای ایجاد جنگ درونی در جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با تبیین اضلاع سه گانه بسترسازی دشمنان برای ایجاد جنگ درونی در جامعه اسلامی گفت: اگر انقلاب را به حال خود بگذارند دنیای اسلام متحد می شود و قدرت اول جهان در اختیار اسلام خواهد بود و دیگر جایی برای مستکبرین وجود نخواهد داشت.
آيت الله محسن اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب شب گذشته در جمع ائمه جماعات و اعضای جامعه روحانیت مبارز جنوب غرب تهران، با اشاره به آیه معراج گفت: خدا در این آیه به یه حرکت معنوی اشاره کرده است که شروعش از مکه است و کمالش در مسجد الاقصی شکل خواهد گرفت، در حقیقت از دولت مهدوی خبر داده شده است که شروعش از مسجد الاقصی خواهد بود.

آیت الله اراکی افزود: آنقدر این حادثه در تاریخ بشر بزرگ است که نبی اکرم (ص) گواه می کند که حضرت عیسی (ع) پشت سر امامی که از ماست نماز خواهد خواند و این نماز وفای به یک میثاق بزرگ الهی است که از همه انبیا برای یاری رسول خدا (ص) گرفته شده است و این میثاق به وسیله حضرت عیسی که آخرین رسول پیش از رسول مکرم اسلام (ص) است به نمایندگی از انبیا و رسل ایفا خواهد شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این که ما در آستانه یک تحول بزرگ هستیم گفت: علائمی که در دنیا رخ می دهد حاکی از این است که به یاری خدای متعال مراحل پایانی این مسیر سنگین را طی می کنیم و همه آنچه را در این مراحل چندصدساله بر جامعه اسلامی گذشت در همین دوره کوتاه هم باید بر ما بگذرد.

وی با تاکید بر این که دنیای امروز با دنیای پیش از انقلاب کاملا متفاوت است اظهار داشت: امروز این حادثه بزرگ برای دشمن هم قابل ادراک است و تنها ما نیستیم که امید به این آینده تابناک داریم بلکه آنها نیز می دانند در نتیجه انقلاب چه اتفاقی افتاده است؟

آیت الله اراکی با اشاره به حضور خود به نمایندگی از مقام معظم رهبری در کشور انگلستان گفت: در آن دوره شاهد بودیم که یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس در سخنرانی خود گفت: چه نشسته اید که ایران بر علیه غرب جنگ گسترده فرهنگی راه انداخته است و هجوم بزرگی انجام می دهد، مراکز علمی، خیابان ها و کشورهای ما در حال تسخیر جمهوری اسلامی و تسخیر فرهنگ خمینی قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این که تعداد مساجد در انگلستان پیش از انقلاب سیصد عدد بوده و امروز به چهارهزار مسجد رسیده است گفت: این جریانی که دشمنان شروع کرده اند یک پاتک است در برابر تکی که انقلاب اسلامی انجام داده است.

وی با اشاره به این‌که اسقف برجسته انگلیس در دیدار با آیت الله سید محمد خامنه ای گفته بود که ما متحیریم که شما روحانیت شیعه چه کرده اید که توانستید مردم کوچه و بازار را این گونه بسیج کنید! و چه رازی در این رابطه به روحانی شیعه و مردم وجود دارد؟! گفت: این رابطه منحصر به شیعیان نیست و مرجعیت شیعی برای نخستین بار در تاریخ اسلام توانست در خانه های مسلمین از فرق دیگر نیز نفوذ کند تا جایی که راشد التونسی رهبر النهضت تونس گفت ما را خمینی به اینجا رساند و او بود که ما را بیدار کرد.

آیت الله اراکی با تاکید بر این‌که بیداری اسلامی واقعا بیداری اسلامی است گفت: تمام بیداری اسلامی مدیون امام و مردم و روحانیت معظم و پیشتاز ایران است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: نه تنها در کشورهای اسلامی قشر جوان و متفکر جهت گیری اش عوض شده است بلکه اگر انقلاب را به حال خود بگذارند دنیای اسلام متحد می شود و اگر متحد شد و یک امت واحده منسجمی با رهبری رهبر معظم انقلاب شکل گرفت قدرت اول جهان در اختیار اسلام خواهد بود و دیگر جایی برای مستکبرین وجود نخواهد داشت.

این استاد حوزه با اشاره به این‌که دشمنان ابتدا با توطئه جنگ در برابر انقلاب ایستادند اظهار داشت: وقتی دیدند جنگ اثر نگذاشت برنامه ریزی برای جنگ نرم صورت گرفت و مهمترین بخش های جنگ نرم این چیزی است که امروز می بینیم.

آیت الله اراکی با بیان این‌که توطئه ای که امروز در حال شکل گیری است یک بسترسازی برای ایجاد جنگ درونی در جامعه اسلامی است گفت: این جنگ را از بیرون کشور ما شروع کردند که به تدریج به درون کشور ما بکشانند و هدف اصلی این جنگ ها  که در سوریه ، عراق و افغانستان راه انداخته اند ایران است.

وی این بسترسازی را دارای سه ضلع دانست و گفت: ضلع نخست این بسترسازی جدا کردن شیعه و سنی است تا روابط دوستانه بین این ها اتفاق نیفتد چون اگر با هم باشند و با هم گفت وگو کنند بر علیه استکبار متحد می شوند و توطئه استکبار عملی نخواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به این‌که درآمد مصر از جهانگردی بیشتر از نفت است و حتی صهیونیست ها درمصر آزاد هستند و همه هتل های مصر شاهد حضور صهیونیست ها است اظهار داشت: این که امروز در مصر تبلیغات بسیار شدیدی علیه جهانگردی ایرانی صورت می گیرد به خاطر این است که حضور یک ایرانی و تماس او با مردم آنجا برای دشمنان یک فاجعه است.

وی افزود: حتی در عراق هم جریان های صدامی و بعثی عراق با رفت و آمد ایرانیان دشمنی دارند و کاری می کنند تا ایرانی ها احساس امنیت نکنند و جلوی رفت و آمد آنها گرفته شود.

آیت الله اراکی ضلع دوم این بسترسازی را قطع کردن رابطه مردم با روحانیت شیعه و سنی دانست و گفت: آنها می خواهند به جای روحانیت عناصر افراطی ریاست طلب بی عقل را به عنوان مرجع و محور دین و مذهب در جامعه معرفی کنند، الان در جامعه مصر فتاوای شیخ الازهر مردم را به خیابان نمی کشاند بلکه غالب این هایی که بین اهل سنت به عنوان عالم ظهور می کنند حقوق بگیر دستگاه های جاسوسی هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: دشمنان در جهان شیعه هم اصرار بر جدایی مردم از روحانی اصیل و مرجعیت علمای راستین دارند.

وی ایجاد جنگ بین شیعه و سنی را به عنوان ضلع سوم این بسترسازی معرفی کرد و اظهار داشت: این بسترسازی جنگ به وسیله برانگیختن عواطف منفی نسبت به طرفین شکل می گیرد و آنچنان این عواطف را بر می انگیزند که جوان یک مذهب حاضر می شود مسلمانی از مذهب دیگر را بکشد.

آیت الله اراکی با بیان این‌که این سبک کارها از سوی انگلیس هدایت می شود و آمریکایی ها حمایت می کنند گفت: اگر این جنگ راه بیفتد کار صهیونیست ها راحت  می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با تاکید بر این‌که وقتی تشیع حفظ می شود که بتوانیم در مجتمع کلان اسلامی زندگی کنیم اظهار داشت: اگر واقعا دلسوز اهل بیت هستیم باید توجه داشته باشیم که با قطع شدن این رابطه فرصت صدور پیام اهل بیت (ع) به مذاهب دیگر فراهم نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی دلسوز معارف اهل بیت (ع) است و می خواهد معارف علوی و روایات ائمه (ع) در عالم رواج پیدا کند بداند راهش این است که با اهل سنت رابطه خوبی داشته باشیم و به مراکز علمی یکدیگر رفت و آمد داشته باشیم.

آیت الله اراکی با تاکید بر این‌که عزت رهبر معظم انقلاب عزت شیعه است گفت: هر فتوا و سخنی که تضعیف کننده عزت رهبر معظم انقلاب باشد تضعیف کننده عزت شیعه و جمهوری اسلامی است.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: وجوب حضور در صحنه انتخابات، تبدیل انتخابات به یک صحنه تنافس بجای نبرد، هوشیاری در انتخاب بهترین و حضور جدی در پای صندوق رای از مهمترین محورهای فرمایشات رهبری درباره انتخابات است و باید بدانیم انتخاب اصلح در انتخابات از مصادیق امربه معروف و نهی از منکر است./959/پ202/ص

 

ارسال نظرات