۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۱۶۳۳۰۱

گردهمایی فعالان و منتخبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی جمعی از فعالان و منتخبین ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و باحضور حجت الاسلام ارباب سلیمانی برگزار شد.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی جمعی از فعالان و منتخبین ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، توسط وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، عصر روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای همایش جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستادعالی کانون‌های مساجد با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) مبنی بر این‌که «در آن زمان که آفات و تباهی ها از آسمان می‌بارد تنها کسانی درعافیت هستند که اهل مسجد باشند»، گفت: هدف ازاین گردهمایی این است که وظایفمان را مرور کنیم، 20 سال است که سابقه کانونها میگذرد و البته اوج این فعالیتها در دولت نهم و دهم بوده است.

معاون آموزش و پژوهش ستادعالی کانون‌های مساجد با بیان این‌که تاکید مقام معظم رهبری در میان عموم مردم نشان از وظیفه عظیمی است که برگردنمان نهاده شده، اظهار داشت: رهبری عزیز سه بار در سخنان خود به کانون های مساجد اشاره داشته‌اند و نظر مساعد حضرت آقا نشان می‌دهد که ما باید تلاش دوچندانی برای انجام وظیفه داشته باشیم.

جعفری با اشاره به این‌که دردولت دهم کانون‌ها از رشد زیادی برخوردار بودند، ابراز داشت: در این دولت تعداد کانون ها از 8هزار کانون به 16 هزار کانون در سطح کشور رسیده است.

وی از برنامه‌ریزی دهه سوم بر اساس منظومه فکری مقام معظم رهبری خبر داد و افزود:ما باید مساجدی در تراز اسلامی داشته باشیم و عمران معنوی مساجد منوط به دایر شدن بهتر کانون ها است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد با اشاره به ششمین دوره از دوره‌های تابستانی اندیشههای آسمانی گفت: هدف از این طرح تربیت نیروهای انقلابی با حضور اساتید برجسته کشوری است.

جعفری با بیان این‌که بودجه کانون‌ها مردمی است، تصریح کرد: بودجه کانون‌ها از ابتدا یک میلیارد تومان در سال بوده ولی به همت و تلاش عزیزان از این مبلغ به 47 میلیارد تومان رسیده است و سالانه سرانه به طور مساوی بین کانون‌ها تقسیم می‌شود.

درادامه همایش طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد، اشاره به مأموریت‌های مهم این ستاد داشت و گفت: جشنواره‌ها، طرح اوقات فراغت، بزرگداشت‌ها، مهر بی‌کران، امام المتقین و نشریات تجربی و... مأموریت‌هایی بوده که بحمدالله همه ساله اجرا شده است.

طاهریان از راه اندازی سایت مسجد بلال خبر داد و ابراز داشت: کانون‌ها می‌توانند تولیدی‌های خودشان را در سایت قرار بدهند و برای هماهنگی بیشتر با شماره تلفن 82454569 تماس بگیرند.

سخنران پایانی همایش حجت الاسلام ارباب سلیمانی، هدف از این گردهمایی را جمع کردن کانون‌ها به دور همدیگر دانست و گفت: در حدیثی از امام رضا(ع) وارد شده است که می فرمایند: همدیگر را زیارت کنید‏، تا محبت و همدلی در میان شما زیاد شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تخصصی شدن کانون‌ها خبر داد و افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری تخصصی شکل گرفته و در جوار مصلاهای 16 استان راه اندازی می‌شود تا ائمه جمعه بتوانند راحت‌تر با جوانان ارتباط برقرار کنند و جوانان بتوانند با نماز جمعه ارتباط بهتری برقرار کنند.

دبیر کل ستادعالی کانون‌‌ها با اشاره به این‌که در جوار مساجد 40دانشگاه، کانون‌هایی تشکیل شده است، ابرازداشت: باید دانشجویان عزیز از این موقعیت استفاده کنند تا بتوانند بهتر با مساجد ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با بیان این‌که در روستاها کانون‌هایی شروع به کار کرده‌اند، عنوان داشت: این کانون روستاها راه اندازی شده تا سطح علمی و فرهنگی روستاها بالاتر برود و الان به 7500 روستا رسیده ایم، بالغ بر 22میلیون جمعیت در 63 هزار روستا زندگی می کنند که این ها به امکانات نیازدارند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به‌ این‌که انسان مومن باید پیشرفت کند، تصریح کرد: امسال سال حماسی است، باید ما روح حماسی را زنده کنیم، روحیه ایثار و گذشت و روحیه بصیرت که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند باید بصیرت داشت، روحیه مقاومت و فداکاری بسیار مهم است و این بسیار مهم است و این حماسه مقدس مانند حماسه کربلاست.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با تاکید بر شعار سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، عنوان داشت: ما در انتخابات باید از مسجد پایگاه و زادگاه حماسه سازان انقلاب اسلامی عبور کنیم و ائمه جماعات باید روحیه امید و شهامت را زیاد کنند.

دبیر کل ستادعالی کانون‌های مساجد با توجه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این‌که بهترین شما کسی است که دشمن را بشناسد، گفت: ما باید درصحنه حضور داشته باشیم، تهاجم اقتصادی و تحریم‌ها لحظه به لحظه زیادتر میشود، و یک لحظه هم نباید از دشمن غافل شویم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آیه «یا ایها الذین امنوا لاتتخذوا بطانة من دونکم لا یالونکم...» «ای مومنان! بیگانگان را همراز خود مگیرید» افزود: به دشمن اعتماد نکنید و دست سازش ندهید‏ٌ، باید مراقب پیاده نظام دشمن باشید ای شمایی که با دشمن ارتباط برقرار می‌کنید بدانید دشمن برای شما نقشهها کشیده است و از هیچگونه شر و فسادی کوتاهی نمیکند.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با تاکید برآیه 118سوره آل عمران، اظهار داشت: خداوند حرکات دشمن را تبیین نموده است نخستین هدف دشمن اعتقادات ماست و بعد ما را در رنج و سختی قرار می‌دهند و سپس در گام سوم نشانه‌هایی از دشمنی را در کلامشان می‌توانید ببینید، دشمن در تلاش است که کیان ملت ایران راخراب کند.

دبیر کل ستادعالی کانونهای مساجد با اشاره به اینکه با تبلیغات صحیح می‌توان بهتر دشمن را شناخت، ابراز داشت: آنچه که دشمنان در ظاهر دارند را باور نکنید، باطنشان خراب است، بچه مسجدی‌ها آنهایی که اهل تعقل و تفکر و اندیشهاند، ازهمه اوضاع و احوال دشمن باید باخبر باشند و خوب دشمن را بشناسند.

وی در پایان اشاره به شاخص های رهبری داشت و گفت: دقت کنید، الان که فشار حملات دشمن زیاد است نباید از مسیر خارج شوید، تازمانی که شعار لااله الاالله و محمدرسول الله را درسرتاسرعالم می‌گوییم، از پا نمی ایستیم و با همت شیعیان وعلمای اسلام به هدف خودمان خواهیم رسید.

شایان ذکراست در این مراسم آقای انجم شعاع نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خادمین فرهنگی مساجد و مدیران کانون ها حضور داشتند./9597/ز503/ص

ارسال نظرات