۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۵۹۸۴۲

مدرسه علمیه ریحانه الرسول نکا آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول نکا با حضور مسؤولان افتتاح شد.
حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام  محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا و مؤسس این مدرسه علمیه امروز در آیین افتتاح مدرسه علمیه خواهران این شهرستان گفت:  خوشبختانه امروز با افتتاح این مدرسه علمیه، فضای جدید علم و دانش و تعلیم و تعلم در پرتو حق تعالی شکل گرفته است.

 

وی افزود: حوزه علمیه خوهران از دو دهه قبل در شهرستان نکا و در حوزه علمیه مهدیه نکا با مدیریت آیت الله محمدی بایع کلایی فعال بوده است که بعدها تصمیم مؤسس بر آن شد که حوزه علمیه برادران شود که اکنون در حال فعالیت است.

 

امام جمعه نکا اظهار کرد: در حال حاضر حدود 20 طلبه در پایه اول این مدرسه مشغول تحصیل هستند که  در ترم بعدی طلبه های جدیدی نیز اضافه شده و به تحصیل در امور دینی خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که ساختمان فعلی که منزل  شهید بردبار است برای ترم های آینده و با توجه به افزایش طلاب جوابگو نیست تصریح کرد: خوشبختانه زمینی از خاندان بردبار به مساحت چهار هزار متر مربع اهداء شده که در صورت وجود امکانات مالی مناسب ساخته و تأسیس می شود.

 

وی یادآور شد: خوشبختانه وجود دانشگاه آزاد و پیام نور در شهرستان در جهت افزایش فضای فرهنگی موثر بوده و حوزه های علمیه نیز با توجه به اسقبال خواهران، خدمات شایسته ای را به جامعه و فضای معنوی شهرستان ارائه می کنند که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که شهرستان نکا دارای سه مدرسه علمیه برادران امام جعفر صادق(ع)، حوزه مهدیه و حوزه مسجد جامع نکا است که متاسفانه از وجود مدرسه علمیه خواهران محدود بودیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی، ادامه داد: در این زمینه نیازمند فعالیت و حمایت همه جانبه معنوی  هستیم و هر چه مراکز علم و دانش بیشتر باشد شکل گیری فعالیت های فرهنگی بیشتر خواهد شد.

 

مسؤول مدرسه علمیه ریحانة الرسول نکا یادآور شد: بازده حوزه های علمیه برای آینده کشور بسیار ضروری است و هیچ چیزی به پایه خدمت رسانی ارزشی در حوزه دین و خدمات دینی نمی رسد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: این مدرسه علمیه خواهران دارای مجوز رسمی از شورای مدیریت حوزه های علمیه قم بوده و با کد شناسایی و به طور رسمی فعالیت دینی انجام می دهد./950/پ203/ب

ارسال نظرات